hämtpizza - mjölkfri??
Är vanlig hämtpizza mjölkfri??
Är vanlig hämtpizza mjölkfri??
Osten är det väl mjölk i....så nej hämtpizza kan inte va mjölkfri
Själva degen är ju mjölkfri men inte osten
Nej inte om de använder vanlig ost. Min son är laktosintolerant och när vi köper färdig pizza går vi dit med hans ost som de får ha på
Mamsen Mia: Vad har ni för ost då? Jag har precis fått veta att jag är laktosintolerant och skulle vilja veta det, roligt att kunna äta pizza ibland...
vi köper en ost som heter jarlsberg som jag köper på Hemköp. Möjligt att även ICA har den. Den är helt laktosfri.
Tack för tipset!!!
London: Det går bra att be att de gör utan ost, bara man tänker på vad man har på pizzan så det inte blir för torrt.
Tyvärr har många pizzerior smör eller margarin i degen, så man måste höra efter noga. En del tycker också att "det är ju så lite i så det gör inget" Så fråga om det inte ens finns lite margarin i om de säger att den är mjölkfri.
Senast hade jag pizza med banan på, och det gjorde att den blev saftig o god
Jag kan säga helt ärligt att jag inte tycker att det har blivit tråkigare med mat sen han blev laktosintollerant MEN det har blivit betydligt dyrare. Alla produkter som är laktosfria (som ersätter typ creme fraiche, grädde och sånt) smakar lika bra men är dyrare. Om jag får tipsa om mjölk här så tipsar jag om Valios och inte Arlas (arlas smakar söt grädde medan Valios smakar riktig mjölk)
Mamsen mia: Har också upptäckt att valio är bäst. Ja usch vad dyrt det blir. En liter fil kostar ju dubbelt så mycket som vanlig fil. Har köpt låglaktos fil men jag tror inte jag ens tål det. Men har inte hittat laktosfri fil nånstans. Finns det???
...tack för alla tips...förstår ju att osten är utesluten men jag tänkte på innehållet i degen...här hemma har vi ju mjölk i pizzadegen men hade för mig att de inte har det på pizzeriorna...måste höra om detta med smör/margarin...kanske blir en pizza en då ikväll då :)
London: När du skriver mjölkfri, menar du då fri från mjölkprotein? För då kan du glömma alla råd om laktosfri ost, tyvärr.
jag ger inte Teo låglaktos grejjer heller, det är han för känslig för.
Valio har dessa produkter i välsorterad butik:
Laktosfri Mellanmjölkdryck
Laktosfri Minimjölkdryck
Laktosfri Vispgrädde
Laktosfri Matgrädde
Laktosfri Fruktyoghurt 4 x 125 g
Laktosfri Lätt Crème Fraiche
Laktosfri Cottage Cheese
Laktosfri Fil-naturell
Laktosfri Gräddfil
Laktosfritt Smör