Baby eksem- salva?
Hej!
Jag frågar åt ett par vänners räkning vars sjumånaders flicka har fått liknande eksem som sin far. Pappan har kliande eksem på kroppen, torr hud på kroppen, torrhårbotten, och har använt olika medel och salvor för att få bukt med det hela, men aldrig riktigt lyckats. Idag använder han endast Fenuril som behandling. Nu är han äldre och eksemen är under kontroll, men han oroar sig å sin dotters vägnar då han vet hur jobbigt det är med eksem.
Hon är bara sju månader men har redan ganska mycket eksem i ansiktet, på magen, torr hårbotten och har röda, fnasiga händer med eksem som kliar.
De använder Mini Derm från Apoteket, men undrar om det finns något annat som kan hjälpa som man kan smörja in små barn med?
Kan tillägga att vi bor utomlands i ett fuktigt klimat, så eksemen är kanske inte så svåra som de skulle ha varit om man bor i ett torrare sådant, men vi är alla oroliga för hur det kommer att bli med hennes hud i framtiden.
Kan också tillägga att jag inte vet så mycket om vare sig barnskötsel eller eksem, så ni får ursäkta om mina frågor andas oerfarenhet.
Har någon några tips eller råd så skulle vi bli mycket glada!