• Majsan20

Värk vid äggstockarna efter mens?

Hej!

Jag har haft mens denna vecka och den varade i cirka 4 dagar, till i torsdags ungefär. Idag har jag haft liten molande värk i nedre delen av magen ungefär där äggstockarna sitter. Är det någon som vet vad det kan vara eller som själv brukar ha samma symptom så snart efter mensen?

Enligt mina beräkningar så ska jag inte ha ÄL förrän om en dryg vecka.

Kramar från Majsan20

• Svar på tråden Värk vid äggstockarna efter mens?
  • WithLove

Hej,

Jag har kant av precis samma sak, fick ont i aggstockarna dagen efter mensen tog slut (min mens varade ca 4-5dgr). Har haft vissa dagar da det gjort valdigt ont, o vissa dagar bara kant av lite lite vark.

Har i allafall bokat tid for undersokning (tid 2 feb), hoppas man far reda pa varfor det ar sa.

• Majsan20

Klokt, det kanske även jag borde göra. Hoppas att det bara är träningsvärk efter situpsen eller nåt annat ofarligt Hör gärna av dig om vad doktorn sa.

• WithLove

En fraga, tycker du att magen svullnar nar det varker? Jag tycker att min svullnar...

yes, jag kan hora av mig :)

• Majsan20

Nej, det tror jag inte att jag känt. Jag har inte så väldigt ont heller men jag har inte haft ont alls tidigare vid den här tidpunkten i menscykeln. Veckan innan BIM så trodde jag att jag var gravid, hade ont i brösten som var mörkare än vanligt och var väldigt yr. Mensen kom några dagar före den var beräknad och var ungefär som den brukar vara. Gjorde ett grav.test som var negativt. Är fortfarande yr och har den där lilla gnuttan molvärk som är konstig.

Svar på tråden Värk vid äggstockarna efter mens?