• Bobbobi

Cerazette mot endometrios???

Är det någon som har fått p-pillret cerazette (utan östrogen) mot endometrios? Min barnmorska säger att de ska va bra mot just endometrios. Erfarenheter- någon????

//Bobbobi

• Svar på tråden Cerazette mot endometrios???
  • Sarahnilsson74

Hej!
    Har tyvärr aldrig hört talas om det läkemedlet.

• Skrållis83

Hej jag åt cerazette mot endon för mig funkade det väldigt bra nu jobbar vi på bebis men jag tycker verkligen du ska testa kanske fuknar bra på dig med

• Drömmerdrömmar

vad är cerazette? medicin mot endometrios eller p piller?

• Bobbobi

det är ett p-piller. Skrållis, fick du några biverkningar? Hur länge åt du cerazette innan du slutade? Fick du mindre smärtor?

• KarinIda

Hej hej....

Jag har ätit Cerazette i två år och det har funkar väldigt bra för mej. Har inte haft min mens under denna tid. Jag slutade för en månad sedan och väntar på att min mens ska komma tillbaka, "without" smärta.
    Hoppas jag en gång blir gravid!!!

Lycka till.....

• Maja21

vad är endometrios? Men jag äter cerazette och har snart gjort de i 2 månader. de funkar bra än så länge. Jag brukar ha riktig mensvärk men fick tillbaka mensen för en månad sen och hade inte ont alls.

• kålle och ada

hej

Jag har tagit cerazette pga endom och mina smärtor blev mycket bättre och försvann,men sen så slutade jag med dem pga vi ville försöka bli med barn och det blev jag,höll upp med p-pillerna i ett år och fick tillbaka smärtan inget kul.

• Drömmerdrömmar

men cerazette döljer väl bara endo smärtan/symtomen? de tar ju inte bort endon väl? jag har förmdoligen endometrios (vi ska kolla upp det i tihhålsoperation om en vecka) och då ska jag förmodligen få tabletter eller något i ett halvår så att mensen upphör och endometriosen försvinner under den tiden för att sedan ska vi försöka få mig med barn (har inte gått nu)

• Bispan

Drömmerdrömmar: Det låter som om cerazette gör samma sak som dina tabletter: Får mensen att upphöra så endon ev torkar ut.

• Drömmerdrömmar

vad jag har fått höra så döljer ppiller bara smärtan att den inte torkar ut... för det var när jag slutade med mina p piller all värk börjadeoch blev värr o värr. men det kanske är så att p piller utan östrogen gör så att endon torkar ut.. :)

• Bobbobi

jag operereade mig för snart 2 år sedan och fick nässpray synerla efter det. Har sedan dess ätit vanliga p-piller Neovletta, men nu anser bm att jag ska byta till cerazette. Har ni som använt det fått några biverkningar?

• Drömmerdrömmar

jag åt neovletta (men tror det är meeed östrogen) när jag åt ppiller, då hade jag ju ingen värk eller så, men mådde inte så bra med de, när jag slutade med p pillrerna det var då värken kom... hade ingen aning om att jag skulle ha ont :S för det hade jag inte innan jag började med p piller.

vad hjälpte nässprayen mot då? läkte den ut endometriosen? :S

• kålle och ada

cerazette botar ej endom den lindrar smärtan och jag fick min mens trotts p-pillerna men hade ej nån värk

• Drömmerdrömmar

kålle och ada:
    okej då vet jag att jag ska säga till läkaren att jag inte vill ha de (ifall jag har ednometrios) eftersom jag vill bli gravid efter behandlingen :) och som sagt det där svälter ju itne ut endon som är meningen för min del.

• Kråkspark

Jag provade cerazette efter synarelakur(som att vara i klimakteriet). Men p-piller var inte "starkt" nog för mig, fick bara alla biverkningar men fortfarande endo-smärtor. Försökte leva utan hormoner och det var då jag skulle skjuta upp mensen en vecka och åt Primolut. Har aldrig mått så bra som då! Det visade sig att det är mycket gulkroppshormon i det, och nu äter jag Provera (mycket gulkropps...) på heltid. Funkar jättebra för mig. Jag har alltså ingen mens...

Svar på tråden Cerazette mot endometrios???