Vi ska separera...han vill ha delad vårdnad från födseln.
Hjälp mig att få mig att tänka klart. Bott ihop med en man som utsatt mig för "psykisk misshandel", får dagligen kommentarer som får mig att sjunka lägre och lägre. Jag har nu tagit beslutet att flytta, jag älskar honom enormt men känner att jag behöver space och distans till honom och hans barn. Själv har jag haft en depression, (livskris). Inom ett år har jag skilt mig, flyttat, bytt arbete, flyttat ihop med min nuvarande sambo och blivit gravid.
Min sambo förstår ingenting och fattar inte varför jag vill flytta och säger i stället att han inte är beredd att vänta på att jag ska börja må bra hur länge som helst. Har sådana skuldkänslor Jag älskar honom högt över allt annat men det är så många bitar som måste bearbetas. Han påstår nu att han vill ha vårdnaden om barnet varannan vecka fr om födseln och att vi skippar amningen och kör mjölkersättning i stället.....jag så förtvivlad. Jag har 3 barn sedan tidigare och ammat dem i mer än 6 mån och kan inte tänka mig att inte få amma mitt kommande barn. Försökt prata med honom, men han säger bara att det är jag som kommer att förlora på att flytta och att jag gjort mitt val. Har han någon som helst rätt att ta denna bit ifrån mig?
-"förtvivlad"
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-26 01:43:50:
Jag vill ju inget annat än att han ska få vara med sitt barn, jag kan tänka mig att han kommer och är hos mig så ofta han kan och har babyn hos sig några timmar varje dag (så får jag ju avlastning också) och vi träffas när det är dags för amning, vi bor i dagsläget i närheten av varandra, så det vore ingen omöjlighet. Vet inte ens i dagsläget hur vårt förhållande kommer att se ut i framtiden.