• felicia76

Vet ni några bra fik/restauranger i Sthlm där man kan fika/äta med gott samvete med barnvagn?

Jag satt o tänkte o kom bara på Kulturhuset samt Waynes på götgatsbacken... men det måste väl finnas fler ställen?
    Satt o tänkte o de flesta ställen jag o mina vänner hänger på, antingen har trappor eller totalt omöjliga för en barnvagn att komma fram speciellt en tvillingvagn.
    Tack o lov för uteserveringar men mina bebisar kommer ju i januari...

Kram ifrån en fikatjej

• Svar på tråden Vet ni några bra fik/restauranger i Sthlm där man kan fika/äta med gott samvete med barnvagn?
  • Millie

Bra tråd! Åhlens city kanske är bra, dit kan man ju åka hiss iaf!

• julia81

vi brukar hänga på gallerior, brunogallerian, västermalmsgallerian eller vanliga gallerian i stan

• artie

Debenhams på Drottninggatan är bra tycker jag.

• olympia71

har ätit flera gånger på jensen's på sveavägen (finns ju nere vid centralen oxå). fridays har oxå funkat bra. gillar när det är lite liv och rörelse så man inte behöver få panik om killarna börjar låta lite. många mammor/pappor med barnvagnar på dagarna i sturegallerian så där är det ingen som direkt reagerar om man fikar med barnvagn eller om killarna är på snack/gnällhumör. på nk funkar det oxå bra, där kan man sätta sig vid ett "kantbord".

obs, kan INTE rekommendera mitt fd favoritställe, blå porten på djurgården. där får man inte ta in vagn öht. hur gör man då med tvillingar!!! *irriterad*

• Dubbel lycka

Bra tråd!!

Jag tycker cafet på Street vid hornstull är kanon, de har soffor och breda fåtöljer och då kan man ju ha båda barnen bredvid sig. Rymligt för stora vagnar är det också, vi var där med tre dubbelvagnar utan problem. Annars är ju gallerior alltid bra, Globen, stora gallerian och Bruno funkar också.

• Esping

Jag hänger på tråden, har inte börjat fika / luncha så mycket ännu, men kommer väl börja snart så detta är en bra tråd för mig!

Framför allt lunchställen i city efterlyser jag, eftersom man då är ute i 'rusningstrafik'.

Imorgon ska jag fika (premiär med barn!) på Thelins på Drottninggatan, vilket enligt uppgift ska vara bra för barnvagn (men tydligen rätt omysigt), jag kan meddela imorgon hur det var.

• Dubbel lycka

Floria: Vart i Sickla är det du menar?

• S vali s

Debenhamns på Drottninggatan är ett suveränt fika/matställe med barnvagn
    Mkt trevlig o barnvänlig personal

Den late får brått när det blir kväll
  • felicia76

Tack för alla svar, superbra tips allihopa. Ser verkligen fram emot många fikadagar med bebisarna

• Millie

Floria! Har sett att de har amningsrum i Sickla men hur funkar det? Är det som en större toalett med skötbord bara eller? Det har alltid varit upptaget när jag varit där...

• Black

Åhléns city har ett fik längst upp (hiss finns) som är just för barnfamiljer, finns bra med plats för vagnen och många barnstolar. Kanske inte det roligaste och billigaste stället men man får ta vad man får.

• lisimo

babajan på etnografiska museet har supergod mat o dryck! perfekt att kombinera med en promenad.

teaterbaren på kulturhuset. med eller utan sammanhängande besök på "rum för barn".

• BasseKatt

Dubbellycka: Sickla Galleria i Nacka. Där finns både amningsrum samt en mysig soffhörna att sitta i. Kan rekommendera vedugnspizzerian samt sushistället i mitten. Kanske inte funkar om man är en hel armé med tvillingvagnar dock... Att det dessutom är riktigt bra shopping gör ju inte saken sämre.

• bellisa

När jag var i stan senast så frågade jag i informationsdisken på Åhlens om man fick ta med sig barnvagnen in på restaurangen. Det fick man inte svarade hon jag pratade med, utan vagnarna fick man ställa utanför.

• Annabo

Hej,
    jag kan rekomendera Årsta Folkets hus! De har gott om utrymmer, tillgänglig micro och god lunch! Åt lunch igår i Gallerian, under rulltrappan längst bort i Gallerian. De har barnstolar att låna. Jag har fått tips på Etnografiska museet och National museum samt scandic vid stureplan- har dock ej varit där!

• nohonani

Thelins på Sankt Eriksgatan, stort med plats för många barnvagnar. Solna och Kista centrum har både amningsrum och skötrum och flera fik som funkar bra.

Svar på tråden Vet ni några bra fik/restauranger i Sthlm där man kan fika/äta med gott samvete med barnvagn?