• Anonym (Benny)

Hantera svartsjuka

Varit ihop med mine fru i 7 år, det mesta är kanon beträffande våra barn, intresen, jobb, sex däremot är huset en katastrof. Jag är alltså inte normal svartsjuk och kan hantera vardagslivet utan problems. Vi har dock öppnat för att det inte skall förstöra något om man blir fysiskt tokkåt på nån annan, inom rimliga gränser dvs inte ständigt nya pumor och hunkar. En del av mig tycker detta känns spännande och ingen av oss komer sakna möjligheter då och då. Detta har dock drivit fram en initial svartsjuke känsla i mig som är lite jobbig och som absolut inte vill ha. Hon är en helt fantastisk donna och jag är säker på att jag kan vara 100% säker på att det fortsatt är vi två trots tillfälliga lustupplevelser och pirr. Tips om hur jag kan bearbeta detta ?

• Svar på tråden Hantera svartsjuka
  • Anonym (en till)

Vi,jag och min sambo har oxå en öppen relation.Vi har barn och hus.
    Ibland har vi andra,och för att slippa svartsjukan eller oron så tog vi det varsamt i början.Första gången skedde en kyss exempel...det kändes helt okej.
    Då gick vi vidare till sex med andra,ibland....

Vi upplever ingen svartsjuka.Vi känner oss trygga,och det är för att vi ofta pratar om detta.Jag råder dig att prata med din partner,om nåt känns fel eller man känner en sting av svartsjuka,så känns allt bättre när man öppnar sig helt för sin partner.

• Anonym

Vi ska också öppna upp vår relation, men jag är dock lite svartsjuk av mig trots att jag verklgen vill detta. Hur vi hanterar det är genom att prata mycket om det, planerar att börja långsamt så man liksom får utsätta sig för svartsjukan gradvis. En annan idé som jag läste om i en bok om öppna relationer är att utsätta sig för det i fantasin, alltså tänk att din fru gör något som ger dig ångest...stanna kvar i situationen. Upprepa detta (på olika dagar) tills du inte längre känner nån svartsjuka/ångest när du tänker på situationen.

• Anonym (Benny)

Mmm. låter vettigt och bra att inte få svar som ger positiva råd än bara fördömmande. Vi hoppas detta skall stärka vår relation genom att stilla nyfikenhet och förnyelse, inte stjälpa om ni förstår vad jag menar

Svar på tråden Hantera svartsjuka