• Bebisfeber

HJÄLP ! Torra ögon av graviditet ???

Är det någon mer än jag som fått jätte torra ögon som kliar och är helt röda ? Jag är bara i v 6+0 och har haft det nu i ca 5 dagar. Känns ungefär som nån hällt grus i ögonen på mig

Eller har jag blivit allergisk mot något ?

Vad kan man gör åt det ?

• Svar på tråden HJÄLP ! Torra ögon av graviditet ???
  • Jii

Har aldrig varit gravid så jag har ju själv inte varit med om det, men vill tipsa om bra ögondroppar som finns att köpa på apoteket: Visine.

• Bebisfeber

Tack för tipset Jii

Jobbigt det här...

• Mercedes

Jag hade det i början, man blinkade hela tiden och var torr.
    Vet inte vad det berodde på men det försvann efter någon vecka!

• Bebisfeber

Mercedes:

Kliade det inte på dig ? Jag sitter och gnuggar hela tiden för att det kliar så fruktansvärt

• lurksmulan

Så hade jag hela förra min graviditet. Jag såg också jättedåligt. Det är visst ganska vanligt och beror (som allt annat) på hormoner.

• Bebisfeber

Gaaaah....ska man ha d så här HELA graviditeten ?

Då får jag väl palla mig till apoteket idag och köpa ögondroppar för det är så himla obehagligt.

lurksmulan:
    Vad gjorde du åt det ?

• Mercedes

Jo det kliade men jag försökte undvika att klia då det bara blir värre.
    Men testa Visine det är bra.
    Hoppas det går över snart för dig med!

• lurksmulan

Bebisfeber: Ingenting. Led, typ. Skrattande

• jordgumman

Jag hade också torra ögon när jag väntade min dotter. Det blev till och med så att jag "förstörde" mina ögon en aning genom att ha linser fast ögonen var torra. Så se upp om du har linser!

• stinastar

konstigt.. jag är i vecka 4+5 och innan helgen började mina linser att skava o ögonen känns torra.. fortfarande så.. då kanske det beror på graviditeten då?

• lindita

Det kan inte vara ögoninflammation då! Har haft det och kan beskriva det exakt så vet ej men man kanske borde kolla upp det iaf!

• blingring

Jag har också torra ögon o har t.o.m. blivit superhes. Men hade lite problem med det innan med, + att luften är så torr nu på vintern vilket inte underlättar direkt

Alla slemhinnor blir ju i regel skörare när man är gravid, därför man har lättare att bli förkyld, få bihåleleinflammation osv.

Men "falska tårar" i form av ögondroppar, sincon, artelac osv finns ju receptfritt o du kan även be doktorn skriva ut. Lacryvisc håller ännu längre o är mer som en geledroppe som lägger sig som en skyddande hinna.

Lycka till!

• Bebisfeber

blingring:

Vart kan man köpa Lacryvisc droppar ?

Tror inte att jag har ögoninflammation. Har oxå blivit jätte torr i hårbotten under denna vecka. Kliar och svider även där

• blingring

Jag blev oxå väldigt torr över hela kroppen (o även hårbotten). Stramade verkligen! Lacryvisc finns på Apoteket.

Svar på tråden HJÄLP ! Torra ögon av graviditet ???