• Anonym (?)

Kreditupplysning

Om man tex söker på faktura tex på ellos, då kommer det ju upp en ruta om man inte fått, vet inte om det är en snabbkoll dom gör. Den upplysningen syns inte om man gör ett registerutdrag på sig själv tex på UC, ser bankerna att man försök tagit kredit?
    Eller syns den här på UC, fast jag själv inte får uppgift om den? Hoppas ni vet vad jag menar

• Svar på tråden Kreditupplysning
  • missteddy

det tar säkert någon dag innan det syns skulle jag tro

• Anonym (?)

missteddy..nu menar jag en sån här snabb upplysning, syns den på uc oxå? Gjorde en sån, men där syntes inte dom, men kan bankerna se dom?

• menu

jag har tagit faktura både på ellos, halens, jotex mfl, alltså inte kredit utan att man betalar i slutet av månaden med faktura blir billigare så då man slipper pf avgifterna!
    Då tar företagen kreditkoll, å INGET av dessa kollen har kommit hem några papper på å de syns inte.

• missteddy
    Anonym (?) skrev 2006-11-26 13:33:13 följande:
    missteddy..nu menar jag en sån här snabb upplysning, syns den på uc oxå? Gjorde en sån, men där syntes inte dom, men kan bankerna se dom?
    den syns men det tar några dagar
  • Aquarius 02

Ja, banken ser hos UC hur många kreditförfrågningar som gjorts.
    (Jag jobbar på bank)

• Anonym (?)

anette, men varför ser jag inte dom här upplysningar när jag begär utdrag?
    Jag begärde utdrag och har sökt hos både ellos o halens, men dom står ju inte ens med??? kan du förklara det?

• Rebekah84

nej en liten upplysning syns inte, jag tror Anett82 blandar ihop upplysningen med en vanlig "stor" upplysning. En "liten, snabb" upplysning registreras inte!

Jag har jobbat med kreditupplysningar

• Anonym (?)

hur många kreditupplysningar är dåligt att ha? och vilka upplysningar är det som är dåliga?

Svar på tråden Kreditupplysning