• MickisFlisanNellie

Julklappar till 3-årig tjej?

Hej allesammans!
    Har funderat länge nu vad våran lilla tjej på tre år ska få i julklapp. Men det är ju en djungel så att säga. Hon önskar sig en del saker men det är redan fixat av släkten. Så nu sitter vi här och har ingen aning.

Finns det några bra tips på julklapp här ute?

Hon ska även lämna sina nappar till jultomten. Tänkte att tomten skulle ge henne en julkapp som tack för napparna. Låter det som att det skulle funka? Eller är det nån som har något annat nappslutartips?

Två frågor från en funderande mamma!
    Ha det gott! /mickis

• Svar på tråden Julklappar till 3-årig tjej?
  • tvåan i april

Hej, min tjej leker mycket med playmobil nu, hon kan sitta jätte länge och plocka med det.
    Det vad en bra idè att ge nappisarna till tomten, lycka till.

Vi tänkte köpa bärsele och bilstol till Emmas docka, eftersom att hon ska få ett syskon i vår så kanske det är kul saker...

Men sen får dom ju så mycket ändå av familjen risken är väl att hon tröttnar på att öppna paket...

• Halvblod

Lekér inte barn med My Little Ponny och Barbie längre? Jag vill ha allt av detta när jag var liten så det kan inte ha varit så svårt att handla till mig Det fanns ju huuuuur mycket som helst och jag har svårt att tro att det har minskat med tanke på dagens köphysterier

• MickisFlisanNellie

tvåan i april: Ja playmobil kanske skulle vara nåt. Ja våran tös tröttnar ganska snabbt på paket öppnandet men vi ger henne våran julklapp dagen före julafton. Då har vi en liten julafton hemma hos oss. Bara vi tre det är jättemysigt. Sen är det firande på två olika håll. Först hans föräldrar sen mina. Blir ganska rörigt. Ibland lust att skita idet. Men man träffas så sällan annars.
    Tack för tipset!

Halvblod: Jo barn leker nog med det. Men inte min lilla tjej. Har försökt lekt och visa henne men hon säger bara Blä! och inte nå intresserad.

Hon gillar att spela spel särskilt Jenga! Det är hon duktig på (bättre än mig). Nån som kanske har nå tips på bra spel?
    Kram!

• leijha

Memory,det älskar våran dotter.

• Juno

Vår treårstjej ska få
    *"matstol" till dockan
    *grönsaker som går att dela med kniv (kardborre)
    *pussel (äntligen knäckt den koden)
    *filmer
    *duplo
    *sångbok
    *böcker
    *playmobil

• Ninette

Våran 3 åriga tjej önskar sig skidor, skridskor, snowracer i första hand. Dockhus ska hon få av oss, eller tomten för att hon skickar napparna till honom.
    En kanin önskar hon sig men lär knappast få En stor My little pony. En stor leksakshäst man kan sitta på har hon önskat av mormoster. 

Hon har ett fiskespel (sånt med metspön där man fiskar upp fiskarna som åker runt), det tycker hon är kul. På dagis spelar hon och de andra 3-4 åringarna ett spel som heter nåt med skator som tydligen ska vara jättekul.

• MickisFlisanNellie

Tack för era tips! Jag har flera ideer nu som jag ska kolla upp. Men kom gärna med fler. Allt tas tacksamt emot. Hon är ju enda barnbarnet än så länge så det är nästan så att man inte behöver skaffa nån julklapp åt henne. Men eftersom vi firar lite så där innan julafton så tycker vi att nåt ska hon få från sina föräldrar.

Var kan man hitta en billig snowracer? Tänker inte slänga ut 600 på en som hon önska sig...

• Ninette

Har tyvärr ingen aning om billig snowracer, vet att farmor och farfar här har köpt en för ungefär dom pengarna. Eller förresten, coop hade nog en för 400 tror jag det var...

• Joppis81

Råttfällan är ett spel som min 3-åring gillar att spela.

I julklapp av oss ska hon få pussel, hon pusslar jämt så vi har köpt en del såna.
    Sen ska hon få ett spel, Postman Pat tror jag det heter. Kommer inte ihåg vad vi köpt mer, inga direkta leksaker iaf för det får hon alldeles säkerligen av släkten ändå...

Svar på tråden Julklappar till 3-årig tjej?