Boktips till 3-åring?
Jag ska köpa en bra bok till en 3-åring har jag tänkt, men vet inte riktigt vilken? Jag vill att den även ska ha en "pedagogisktouch". Snälla hjälp mig...!
Tack på förhand.
/Petra
Jag ska köpa en bra bok till en 3-åring har jag tänkt, men vet inte riktigt vilken? Jag vill att den även ska ha en "pedagogisktouch". Snälla hjälp mig...!
Tack på förhand.
/Petra
*puffar*
Var är mamma av Julia Donaldsson är HELT underbar!
"En liten skär och många små brokiga" av Carin Wirsén
Vår treåring (fyller 3 strax före jul) är helt såld på böckerna om Benny. De heter "Nämen, Benny" och "Jamen, Benny och är skrivna av Barbro Lindgren och Olof Landström.
Böckerna om Rut och Knut av Carin Wirsén
Min treåring älskar böckerna om Gittan. De är skrivna av Pija Lindenbaum. Hon har även skrivit andra bra barnböcker som "Lill-Zlatan och morbror raring" och "När Åkes mamma glömde bort"
För den fordonsfrälste: "Jobba jobba jämt" av Margaret Mayo och Alex Ayliffe. Den är nästan sönderläst här hemma!
Alfonsböckerna älskar vår treåring och böckerna om Gittan + de andra Pija Lindenbaum böckerna.
Maja har nyligen upptäckt Nicke Nyfiken - succé.
Här kör vi hårt med Kråke-böckerna och Alfons Åberg. Ella är 3½ år.
ABC-böcker eller Barbapapa som har många bra räkneböcker och ABC-böcker!
Vi prenumererar på Goboken.förskolan.Hur man lockar barnen till siffrornas värld.Vår Linus (nyss fyllda tre) älskar sifferäventyren med Tom,Lina och figuren Numbert!!
Sen finns det lite extra grejer i varje bok.leta en groda på varje sida etc..
Varje månad får han ett litet spel el.dyl.
STOR SUCCE här hemma!!!
Bajsboken gillar vår 3 åring
www.bokfynd.nu/9187805049.html
Alfons Åberg !!
Eftersom du skriver att du vill ha en bok med "pedagogisktouch" så kan jag verkligen rekommendera kråkeböckerna! Helt underbara och dom lär sig massor!
håller me om Pija Lindenbaum, När Åkes mamma glömde bort och Gittan och älgbrorsorna. och Var är mamma av Julia Donaldsson... mycket bra och mysiga böcker som läses om och om igen för min 3-åring.
Alla böcker om Castor, Alfons och Grodan.
halvan böckerna är bra..de lär sig mycket där..
castor böckerna är ju pedagosika o roliga.
De flesta böcker för små barn är "pedagogiska" i den meningen att de brukar gå ut på att man lär sig nåt.
När vår tjej var tre älskade hon böckerna om "Mette". Små böcker som passar fr en treårings händer, roliga bilder och handlingarna är vardagsnära. T ex om att gå till frisören, att pappa åkte bort ett tag och hur man längtar, om att gå och lägga sig på kvällen. Jag tror förf heter Lene Fauerby.
Annars är ju Bajsboken en klassiker för en treåring (och fascinationen hänger med länge...)
/Therese
Böckerna om Mette av Lene Fauerby. Lagom pris också!