Små barn som luktar svett?
Jag har en son som luktar svett, det har han gjort från han var 3 mån, nu är han snart 10 mån , alltså riktigt starkt under armarna, är det nån som har samma "problem"?
Orolig...
Jag har en son som luktar svett, det har han gjort från han var 3 mån, nu är han snart 10 mån , alltså riktigt starkt under armarna, är det nån som har samma "problem"?
Orolig...
Det är inte det vita kletet i vecken som luktar illa?
Ibland missar man att tvätta rent i alla veck och kanter.
Jag har en kompis vars lilla tjej hade fotsvett som luktade illa redan när tjejen var liten. Det kanske beror på ngn överproduktion från svettkörtlarna. Det är dock inget att vara orolig över
Min lilltjej hade en otroligt kraftig fotsvett som baby.
Det luktade faktiskt riktig tåbira Nu är hon 15 månader och luktar ingenting!
jag vet inte om man kan använda absolut torr på så små barn, ngn som vet den fungerar ju men barnets hud är väldigt känslig
Miafia33
Jag vet inte, men ajg har väldigt svårt att tro att det är bra för det lilla abrnets hud att ta på Absolut Torr. Den är ju väldigt stark!
ajg=jag
abrnets=barnets
Suck...
Tack för alla svar, men jag tror inte heller på att absolut torr är nån bra idé =) frågade på BVC och en läkare visste inte alls medans den andra sa att det finns någon slags hormon sjukdom som gör att små barn kommer in i puberteten och då kan lukta "manssvett"... ja då blir man lite nojig...
Min dotter har också äcklig fotsvett. Tur att hon är så söt ändå!
Det samlas smuts i vecken (hals, ben, bakom öronen och under armarna). Tvättar man inte där luktar det illa (min dotter hade det i halsvecken och nu måste jag tvätta där flera gånger per dag).
Tror inte det är armsvett. MEN använd för guds skull inget medel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Håller rent och torrt i alla veck, men det luktar svett ändå...
min påg luktar fotsvett hhan är 4 månader
OJ! Jag blir livrädd när jag hör att man ens kan fundera på Absolut Torr!! Nu var det ju inte du som sa det TS...
Min sambo använder det ibland och det medlet har frätt sönder stora hål på hans tröjor! Det säger väl allt, att det INTE hör hemma på bebishud!!!
Min lilla skrutt har också fotsvett. De är ofta fuktiga även fast han inte har haft strumpor på sig, och gott luktar det inte.
det var jag som frågade om absolut torr, det var mest en tanke och ingen rekommendation
min son har också fotsvett som luktar
Slibbiga fötter minsann
Men under armarna, ingen som har lika?
Man blir ju orolig att det som sagt kan vara nåt hormon relaterat...
Små bebisar ska ju lukta gott eller? =)
Svamp luktar riktigt illa och bildas lätt i hudveck även om man tycker sig vara noga med att tvätta och hålla tätt.
Min lilla luktar både armsvett och fotsvett som en hel karl ibland! Jag trodde också att bebisar skulle lukta rosenknopp jämt, men det gör de minsann inte alltid!
Men du kan ju fråga på nästa kontroll, så kan de kolla om det ser ut att vara svamp eller nåt.
Det var skönt att höra att det fanns någon som kände igen sig ( Emster) Jag har frågat barnläkaren men han sa att så länge det inte börjar växa hår, och han håller sin tillväxtkurva så ska jag inte va orolig, men en mamma är alltid en mamma =)Jag badar honom var och varannan dag, noga med att det ska va rent osv...
så svamp är det nog inte...