• jockesfru

Stockholmsvitt

Tänker måla i vårt nyss köpta hus. Stockholmsvitt i trappen, på pärlspånt. Kan någon ge mig exakt färgkod för stockholmsvitt....

Ludvigs mamma
  • Svar på tråden Stockholmsvitt
  • KatjaMarina

Färgbutikerna vet vad det är.(eller ska veta)
    Kallas ibland smutsvit, kalkvit osv beroende på vilken butik man går till.

Vi gick till Flügger och han som jobbade där visste precis vad jag talade om för färg.
    Jag sa "stockholmsvit"

• stin a

S0502-Y.....jag tycket det är bäst att diskutera det med färghandlarna då vissa kan tycka att det finns flera nyanser av Stockholmsvit

• sarah

Den stockholmsvita jag såg på flugger var inte alls så som jag tycker den ska va. Där var den nästan lite gulaktig..

* * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • KatjaMarina
    sarah skrev 2006-11-26 15:13:46 följande:
    Den stockholmsvita jag såg på flugger var inte alls så som jag tycker den ska va. Där var den nästan lite gulaktig.. * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
    Målade alla rum i förra huset Stockholmsvitt.
    Såg inte gult ut alls.Såg ut som kalkade vägger, skitsnyggt!
    Kanske tycker de som jobbar olika vad som är Sthlmsvitt eller inte.
    Bäst att bedöma själv på färgprover.
  • sarah
    KatjaMarina skrev 2006-11-26 15:16:01 följande:
    sarah skrev 2006-11-26 15:13:46 följande: Den stockholmsvita jag såg på flugger var inte alls så som jag tycker den ska va. Där var den nästan lite gulaktig.. * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *Målade alla rum i förra huset Stockholmsvitt.Såg inte gult ut alls.Såg ut som kalkade vägger, skitsnyggt!Kanske tycker de som jobbar olika vad som är Sthlmsvitt eller inte.Bäst att bedöma själv på färgprover.
    Aaa precis det är det jag menar, har alltid gillat sthlms vit och vi tänkte ta den men på flugger var den som sagt gulaktig så vit tog en som hetter Råvit istället och såg ut som den sthlmsvita jag sett..
    * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
  • KatjaMarina
    sarah skrev 2006-11-26 15:17:15 följande:
    KatjaMarina skrev 2006-11-26 15:16:01 följande: sarah skrev 2006-11-26 15:13:46 följande: Den stockholmsvita jag såg på flugger var inte alls så som jag tycker den ska va. Där var den nästan lite gulaktig.. * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *Målade alla rum i förra huset Stockholmsvitt.Såg inte gult ut alls.Såg ut som kalkade vägger, skitsnyggt!Kanske tycker de som jobbar olika vad som är Sthlmsvitt eller inte.Bäst att bedöma själv på färgprover. Aaa precis det är det jag menar, har alltid gillat sthlms vit och vi tänkte ta den men på flugger var den som sagt gulaktig så vit tog en som hetter Råvit istället och såg ut som den sthlmsvita jag sett.. * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
    Åh, så hette den!!!!
    Känner igen namnet nu. Tack
  • KatjaMarina

Sarah.

Glömde tillägga att just Råvit ska vi ha i nya huset med, fast barnens rum ska de själva få påverka inom vissa gränser

• summer06

den stockholmsvita jag har i vardagsrummet går åt d gråa hållet!

Älskar sina pojkar!
  • jockesfru

Tack ska ni ha alla. Då ordnar jag det säkert....

Ludvigs mamma
  • Sallisen
    sarah skrev 2006-11-26 15:13:46 följande:
    Den stockholmsvita jag såg på flugger var inte alls så som jag tycker den ska va. Där var den nästan lite gulaktig.. * * * Mamma till Mathilda född 04.03.23 och Emma född 06.03.25* * *
    Vårt kök är målat i Stockholmsvitt och det ser inte gult ut alls... mer som en vitrappad vägg på nåt vis... vit men inte kritvit.
    ... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
Svar på tråden Stockholmsvitt