• Niquilota

Svart bajs på bara modersmjölk. Varför?

Hej!

Min dotter är 11 veckor och de senaste dagarna har hon varit jättelös i magen och bajset blir svartare och svartare. Hon bajsar enormt ofta, inte så mycket varje gång men ofta. Hon helammas och jag har inte ätit något som ger mörk avföring. Det luktar illa och hon verkar ha ont i magen. Hur länge kan detta hålla på och vad kan det bero på? Får de alltid mörkare avföring om de är dåliga i magen av någon anledning? Jag har bara sett gult bajs hittills.

Hon dreglar också enormt mycket och har ena handen i munnen nästan hela tiden. Kan det vara tänder på gång redan? Sonen fick sin första vid 9 månader, så det känns ju väldigt tidigt. Är det möjligt att få tänder så tidigt? Kan det vara därför hon är dålig i magen?

Annika

• Svar på tråden Svart bajs på bara modersmjölk. Varför?
  • mamyleine

Jag skulle ringt sjukvårdsupplysningen om jag var du. Barnbeck är ju svart men de är det första bajset efter förlossningen och eftersom ditt barn haft gult innan tycker jag du ska kolla upp det.

Svart bajs kan vara levrat blod eller förstoppning. Vet nu inte om detta bara gäller äldre barn & vuxna därför tycker jag du ska ringa. LYCKA TILL! 

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • USK

Ring direkt svart bajs är inte bra.

• lollipop25

Ja ring direkt det kan vara blod i bajset..

• bäbisglad

Hoppas det går bra för er! Som de andra har skrivit så ska bajset inte vara svart!! Det brukar bero på blödning i magen eller högt upp i tarmen. Sök hjälp.

(¯`°?.¸ ♥ Måns & Tim ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Svart bajs på bara modersmjölk. Varför?