• jojjsa

Flirt på jobbet?

Är det någon som varit med om en romans / flirt på jobbet? Kanske träffat partnern för livet där? Berätta om för och nackdelar med jobb-flirtande!

• Svar på tråden Flirt på jobbet?
  • Skruffsen

Jag träffade min sambo - pappan till min lille prins - på jobbet för sex år sedan. Mycket romantiskt och hemligt från början. Liksom extra spännande att det var på jobbet. Men ganska snart slutade min sambo på den arbetsplats där vi träffades och det var nog rätt bra, för i längden hade det nog blivit svårt att jobba på samma arbetsplats.

• jojjsa

Skruffsen: Tack för ditt svar! :D Jobbade nära varandra när ni jobbade i samma företag? Berätta gärna hur flirtandet började och fortsatte.. Och hur reagerade omgivningen när de började förstå?

• Elfan

Jag träffade maken för drygt 6 år sedan på jobbet men vi höll det hemligt ganska lång tid av flera skäl. Nu är vi gifta och ingen av oss är kvar på företaget vilket är tur för det hade aldrig funkat i längden. Blev lite väl mycket jobb-prat ibland...

• jojjsa

Elfan; berätta gärna mer om hur ni fick kontakt och så..! Jobbade ni nära varandra på jobbet?

Jag håller på och mailar och så med en kille på mitt jobb... vi sitter på helt olika bolag (inom samma koncern), så det är lite pirrigt... Har ni några tips för mig att tänka på?

• Elfan

Nja - har inga direkta tips. Vi jobbade på ett litet företag så det var ganska uppenbart att någon av oss skulle vara tvungen att byta jobb. Det är ju skillnad när det är ett större företag/koncern men man ska nog tänka igenom det hela noga. Jag menar att det kan gå åt skogen och då måste man kanske fortsätta jobba med varandra på ett proffsigt sätt.

• jojjsa

Tack Elfan..!

Åh det är så pirrigt för mig just nu... Denna killen gör mig svag..! :D Är nog lite förtjust i honom... Vi mailar lite flirtigt och så.. Vi träffades på krogen i somras och då visste jag inte om att han jobbade på samma ställe... Men det visste tydligen han, och veckan därpå skickade han ett mail till mig... Sedan dess har vi hållt på från och till...! Åh...! :D

Svar på tråden Flirt på jobbet?