påslös dammsugare
Har en fråga om påslös dammsugare. Är de någon som har en sån? vilket märke? Vad är de för skillnad på den o en vanlig dammsugare? vilken föredrar du?
Har en fråga om påslös dammsugare. Är de någon som har en sån? vilket märke? Vad är de för skillnad på den o en vanlig dammsugare? vilken föredrar du?
Vi köpte en sådan för nåt år sedan. USCH va besviken jag blev på den!!
Den va jättesvår att rengöra för allt damm ville inte lossna & det blev liksom dammigt överallt.
Jag föredrar verkligen dammsugare MED påsar
Vi kollade efter en sån, men efter noga övervägande så köpte vi en vanlig.
De påslösa kostade från 2-2500:- och lät VÄLDIGT högt, den vi köpte kostade 750 erbjudande) och hade samma sugförmågade, verkade lika bra, men betydligt mycket tystare. Vi kollade bara på Electrolux dammsugare.
mitthjärta: Hmm va de själva behållaren som va svår att få ur all damm i från eller??
Trean06: Okej. hittade en pålös för ungefär 1400.. o där brukar ju vanliga dammsugare me lite feneser ligga på.. så de är ju lika mycke pengar.. men man får ju kolla vidare..
nån som vet nått mera om påslös dammsugare?
Vi har en Electrolux och är skitnöjda med den!
Det är så praktiskt att bara tömma behållaren och slippa alla påsar som bara är dyra och som man aldrig har hemma när det behöver bytas.
vad är de för skillnader mellan den och en vanlig dammsugare?
Fy för påslösa dammsugare! Hålla på och rengöra och ta ut en massa äckeldamm vär den blir full. Det är ju liksom inte riktigt som i reklamen då de dammsuger upp popcorn på ett för övrigt rent golv. Kanske om man är en extrem miljövän så har man kanske tid och lust för krånglet - men jag lär aldrig ha en sådan dammsugare (kan tillägga att jag hade en dammsugare med återanvändbar påse innan). Nu har vi köpt en Ultra Silencer från Elektrolux och den är super! Med hepafilter som inte släpper igenom något. Vi har dessutom katter så vi dammsuger på varannan dags basis.
Inte vet jag att det är nån annan skillnad än att man slipper påsarna.
Den ska ha nån sorts filter som tar bort alla partiklar, plus att den har filter som den rengör själv. I dammsugar"huvudet" (vad heter det?) så finns det en borste som snurrar och får upp mycket mer än en vanlig dammsugare.
Nackdelen med den är att mattfransar lätt snurrar in sej om man inte är snabb över dom.