• Nenne2

Kreditupplysning på Ratsit-vad gäller?

Om man gör en kreditupplysning på Ratsit, får personen ifråga reda på det då? Tänkte ifall det fungerar som när man köper ngt på avbetalning, då får man ju alltid hem uppgifter på att ngn ifråga gjort kreditupplysning på en. Undrar om det fungerar på samma sätt här? Vore lite pinsamt om ens kompisar etc fick reda på det :(

• Svar på tråden Kreditupplysning på Ratsit-vad gäller?
  • magnus07

Nej, dom får inte reda på det! Det står i deras FAQ att dom inte skickar den informationen vidare. Sen behöver du ju heller inte registrera ditt riktiga namn. Du kan ju skriva i "Nicke Nyfiken" ifall du vill det...

• Freiya

precis som magnus skriver, det står i deras faq att dom inte skickar ut kopior till dom som blir kollade. just nu e det så iaf, det kan ändras skrev dom.
    kolla själv så kan du ju läsa alltihop :)

• Bebisfeber

Vi testade det och vem som helst kan få uppgifterna på en där. Man behöver bara kunna namn och vilken ort personen bor i !
    Man kan se allt ifrån inkomster, hela personnumret och om man har skulder ! Helt sjukt att man inte får ha ett privat liv i detta land.

• Freiya

bebisfeber: nee inte dom fyra sista väl? dom såg inte jag iaf. mm det e lite sjukt. men det av ändå rätt kul å kolla, haha. dubbelmoral, jag vet :P

• magnus07

Nej, dom fyra sista siffrorna syns inte. Längre! Dom syntes från början men dom beslutade sig för att ta bort dessa efter att folk klagat.

Det man måste komma ihåg att detta är ingen ny information som blir tillgänglig. Allt har varit tillgänligt för vem som helst förut oxå, har bara varit lite besvärligare.

• Bebisfeber

Ja ok...för när jag kollade så fick man fram de 4 sista oxå...men vilken tur att de tagit bort det då

Hahaha...Freiya...Tycker oxå d var kul o kolla sina vänner och bekanta. Näe...skämt åsido. Kollade bara mina närmaste för att testa

Svar på tråden Kreditupplysning på Ratsit-vad gäller?