• arianne03

Barhylla?

Undrar om det är någon som har en bild/någon som vet var man köper en "barhylla". Vad jag menar är en slags skiva man fäster på tex en köksö, så att man kan sitta på barstolar intill den.
    Pinnarna som hyllan fästes med ska alltså sticka lite utåt så man kan sitta med benen under den.
    Skälva skivan brukar vara smal, ca 30-40 cm kanske.

Är det någon som fattar vad jag menar med denna taffliga beskrivning??

• Svar på tråden Barhylla?
  • linnsans

Om jag förstår dig rätt så menar du som en bänkskiva typ, som du sätter med konsoller på väggen?

Om det är sånna du menar, så finns de på byggvaruhus typ k-rauta, silvan...

• arianne03

Nja, jag menar som en liten bänkskiva som man sätter _ovanpå_ en annan bänkskiva med typ metallben tex..

Jag vet att jag är dålig på att förklara

• linnsans

Ovanpå en annan bänkskiva... ok... tror jag fattar. men det kan dom väl kanske såga till en på en byggmarknad eller? vad ska det va för träslag?

• arianne03

Jo, det kan de nog, men jag behöver ju typ de där benen...vet inte riktigt hur man sätter fast den. Vill inte förstöra skivan under..

Vet du möjligtvis vad man kallar en sån "hylla"?

• linnsans

säger man barhylla på en byggmarknad så förstår de nog. och du kanske kan skissa en skiss som du tar med dig. Benen kan du bara borra dit, förborra först så är det nog lugnt.

Sånna ben tror jag de har på byggvaruhusen också, annars IKEA eller COOP stormarknad eller nåt...

hoppas du får tag i det du söker

• arianne03

Tackar Skulle underlätta om jag kunde hitta en bild, någon som är bra på att googla

• Titan

Vi har det och de är från IKEA

Svar på tråden Barhylla?