• Ulfino

    Nu entledigas Mamma

    En liten filosofisk undran så här i senhösten...

    Jag ger Mamma en vecka ledigt från sin mammaledighet.

    Vad är hon då under den tiden? Mamma-dubbel-ledig?

  • Svar på tråden Nu entledigas Mamma
  • Tyrell

    Borde det inte bli mammaledig? Ledig från att vara mamma.
    Ibland har ju ord fler än en betydelse. Fast å andra sidan är hon mamma oavsett om hon är hemma eller inte...

  • Ulfino

    Tyrell - så Du menar att minus gånger minus är plus, dvs två gånger ledig blir ... ingenting? Tja, nog är hon alltid Mamma!

  • Tyrell

    Tja, mamma är alltid mamma. Vad man lägger i ordet ledig är upp till var och en. Ledig från att vara mamma, eller ledig för att vara mamma, båda kan heta samma sak. Eller hon kanske kan vara barnledig

  • Benganfans

    Men när man är pappa ledigär det inte då man är ledig för att kunna syssla med hobbyn???

  • Ulfino

    Jahapp - Japp, skickade iväg henne från hemmet. Visade sig dock vara en dyr affär... eller flera affärer om jag förstått saken rätt. Julklapparna är tydligen nu klara för hennes del.

    Bengafans - Jag känner en hel del personer som skulle reparera sitt hus under sin pappaledighet ja... och vad har hänt hos dem sedan sist? Inte mycket! Och jag tror inte att de är ensamma...

  • Benganfans

    Jag hoppas jag hinner med min bil under pappaledigheten i sommar

  • Jahapp

    Kan ju vara DINA julklappar som är klara!!
    Hon var helt enkelt ledig från vardagen...... bara inte min fru kollar den här tråden.......

Svar på tråden Nu entledigas Mamma