Egen körkortsbild
Kan man ta eget foto till körkortsbilden?
Ska byta körkort och innan har jag tagit på Expert. Visserligen har jag blivit nöjd, men det är bara tur.
Kan man ta eget foto till körkortsbilden?
Ska byta körkort och innan har jag tagit på Expert. Visserligen har jag blivit nöjd, men det är bara tur.
Så länge det följer reglerna på att ena örat ska synas etc så är det inga problem. (minns inte exakt hur det se ut tyvärr...)
Hmm nu ska bilderna tas framifrån.
Hmm jaha skumt. Sambon skaffade nyss nytt körkort, de bilderna ser helt annorlunda ut än det som jag tog till mitt pass. Den här bilden han tog är ju helt framifrån, ja du dessa regler
Man får anta att någon har ganska roligt med att hitta på sånt, Du ska ta ett kort snett bakifrån och samtidigt visa halva vänstra armbågen och höger stortå...
Man behöver inte visa ena örat längre.
Det är ändrat.
Jaha där ser man - jag får väl gnugga bort mitt...
Antagligen kom någon på hur dumt det var...
Åh, tack för era svar!
Vore jättegulligt om ni ville kolla i mitt galleri på första kortet och se om det skulle fungera. Fast så enkelt är det väl inte...
Puff
Har för mig att man måste ha en neutral ljus bakgrund, och att kroppen inte får vara vriden heller...
annca
Aha, tack för svaret!
Kanske finns en sida där det står hur det ska vara? Har försökt leta, men är ju inte bäst på att googla direkt.
Jag blir nästan aldrig bra på kort, så jag har verkligen ingen lust att ta i automat igen
Hittade detta på www.vv.se/templates/page3____1223.aspx
På det färdiga kortet kommer dock fotografiet att återges i svart/vitt oavsett om färgfoto lämnats.
www.vv.se/templates/page3____1223.aspx
Här kan du läsa om körkortsfoto !!
Tack så mycket, avd snälla ni är som tog reda på det åt mig!
Så lite så!
Om du känner att du inte vill gå till en automat och ta kort,
så kan du gå till en fotograf som hjälper till med att ta kort till körkort/legitimation och sånt.
och det är inte så farligt dyrt heller.
Delivarance
Tack för svaret!
Haha, ser ut som jag inte gjort annat än suttit vid denna tråd och väntat, när jag svarar efter tre minuter
Vad kostar det att gå till fotograf ungefär? Är verkligen pank!
Jadu.
det kostar inte så mycket.
Ring och fråga dom fotografer som finns i din kommun.
kanske kostar ca100:-
Är nog olika från fotograf till fotograf.