• eisa

Hur ska överviktiga klä sig enligt er?

Tältstuket eller tightstuket?

Många överviktiga/feta vill ju känna att de har samma slags kläder som normalviktiga, och tränger därför sig i ett par tighta jeans.
    Detta har många normalviktiga/smala åsikter om. Inte sällan hör man "Hur f-n kan hon klä sig sådär med sina valkar?"

Ja, hur borde de klä sig?

• Svar på tråden Hur ska överviktiga klä sig enligt er?
  • RolfRuben

Jag kan tycka att det viktiga är att vi är klädda, ialla fall om vi befinner oss i situationer där folk kan tänkas ha en åsikt.

• eisa

haha, vad menar du med klädda?

• RolfRuben

med att vi är klädda, menar jag lite torftigt att vi har kläder på oss

• Ronsa

Dom får gå klädda hur dom vill. Det tänker iaf jag göra. Men kör mera på lagom klädsel inte för tight eller för stort. Och jag tycker faktiskt att inte någon ska bry sig detta är väl upp till varje enskild person hur man klär sig.

• Pallas

Oavsett storlek på kroppen så är rätt storlek på kläderna a och o. För små eller för stora kläder är inte snyggt på någon.

• Kajee

Alla får klä sig som de vill och det har jag inga åsikter om.

• enlitenbitkaka

Man ska väl alltid klä sig i det man känner sig bekväm/snygg i?! Visst kan jag titta snett på VÄLDIGT överviktiga personer som struttar runt i kortkorta kjolar som knappt täcker gumpen och tröjor som visar magen med valkar...*not nice* Å andra sidan gillar jag inte att folk är så pass missnöjda med sina kroppar att dem klär sig i tält....

Ska tillägga att jag själv inte är trådsmal men skulle inte heller kalla mig överviktig.

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • RolfRuben

Att tycka att alla får vara klädda som dom vill, är väl att ha en åsikt?

• Zima

Jag tycker att det är jätteäckligt, ursäkta, att tjocka klär sig i tajta kläder.
    Det ÄR inte attraktivt med valkar

• FaithHeavenly

Som jag säger i alla trådar angående "andra" människor... Låt dom göra som dom vill! Acceptera andra som de är o du blir oxå accepterad så som du är o vill vara...

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
Svar på tråden Hur ska överviktiga klä sig enligt er?