• moje

Hög feber igen!!!!!!!!!!!!!!!!! Råd??

Min lille fem månaders har fått feber igen.
    Den ligger på 39 grader.
    Det är inte en vecka sedan han hade feber i flera dagar, då också runt 39 grader.
    Och innan det hade han feber en månad tidigare.

Han har inte vid något tillfälle haft andra symtom än just feber.
    Men nu har han faktiskt hostat lite och det verkar som det sitter lite rossel i lungorna.

Har nu gett alvedon suppar och så får jag se om den går ned.

Några råd att ge?
    Någon mer med så små barn som också haft mycket feber?

• Svar på tråden Hög feber igen!!!!!!!!!!!!!!!!! Råd??
  • moje

Finns det ingen vaken i natten?
    Lillen snarkar o rosslar ordentligt nu när han sover.
    Skulle vilja hosta åt honom....

• Kajee

Jag föreslår att du ringer sjukvårdsupplysningen i ditt landsting om du känner dig orolig just nu.
    Feber kommer och går hos små barn. Dom kan få feber av "minsta lilla" tex en ny tand som är på gång. Hoppas att han kryar på sig 

• Beckah82

Jag skulle nog fråga på BVC eller liknande istället för på FL.

Dock kan jag säga att jag känner till en liten tjej som fick feber regelbundet och läkarna visste inte varför men kom fram till att det var nån typ av kronisk periodisk feber eller liknande.

Förmodligen är det dock bara förkylningstider.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Eddiesmamma

Har min 14 månaders son sjuk nu

imorse hade han 40 graders feber och det ger inte med sig trots att jag gett honom alvedon

Vad som är viktigt att komma ihåg är att barn klara av feber bättre än vi vuxna, så vi ska inte jämnföra dom med oss.

Ge mycket vatten eller bröstmjölk om du ammar och klä av barnet så mycket som det går.

Sitter här med en sjuk nakenfis och känner mig orolig...
    Han snorar något så fruktansvärt o jag vill bara kunna snyta ut allt snor åt honom.. Han har ont i halsen o vägrar äta vanlig mat så det är väl välling som gäller nu då *suck* stackarn som är ett matvrak i vanliga fall..

Om febern inte ger med sig idag heller så kommer vi ringa sjukvårdsupplysningen o höra med dom om mad vi ska göra för att få febern o gå ner.

Svalka av din son lite om det går. I ett svalt rum eller med ett bad. Vi gjorde som så igår att vi öppnade balkongdörren (funkarmed fönstret med ) i sonens rum en stund nnan han skulle sova. Så vart det svalt och skönt.

Nu ska jag ta hand om min sjukling. Hoppas din sjukling är bättre nu!
    En stor kram till alla sjuklingar där ute! Vuxna som barn

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Beckah82

När alvedon inte fungerar så får man ge annat. Alvedon innehåller paracetamol och när det inte funkar så brukar istället Ipren och andra likvärdiga preparat fungera. Dock är ju de flesta sådana preparat bara för större barn och vuxna så man kan behöva prata med läkare och få recept.

Min son pendlade mellan 40-41 när han var 5 år (på juldagen) och alvedon bet inte så vi  fick åka till akuten och då fick jag detta svar och ordination att ge honom Brufen (ungefär som Ipren).

Vid rejäl huvudvärk hos vuxna kan man ta en alvedon och en Ipren samtidigt så blir det kanoners!

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Eddiesmamma

Fick just rådet av en annan fl medlem att man kan blanda iprem och alvedon Så nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem med bägge ocå för alvedonen är snart slut

♡ Älskar min Eddie ♡
  • moje

Hej igen!
    Dagen efter att jag startade tråden blev min 5 månaders lille kille ännu sjukare. Han fick 40 graders feber och fick en rejäl frossa...han bara vibrerade.
    Vi åkte till doktorn, där tog man ett blodprov och såg att infektionsprovet var mycket förhöjt.

Det visade sig att han hade en kraftig infektion och öroninflammation på ena örat.

Så han fick börja äta antibiotika.

Idag var han äntligen feberfri. Men han är fortfarande igentäppt i bihålorna, han har inget snor utan det sitter inuti.

Hoppas han friskar på sig nu.
    Och alla era små sjuklingar....

• lollipop25

skönt att han börjar bli frisk

Svar på tråden Hög feber igen!!!!!!!!!!!!!!!!! Råd??