Han drömmer sexdrömmar om sitt ex!
Jag och min sambo är realtivt unga.
Vi har nu varit tillsammans i 2 år, och gått igenom ovanligt mycket på denna lilla tid. Aldrig har det varit lugnt.
Hans första kärlek höll i nästan 2 år, tills en dag då hon helt plöstligt lämnade honom och sen behandlade honom totalt respektlöst och blev ovän med honom m.m.
Han blev totalt knäckt.
Nu drömmer han om henne. Ibland sexdrömmar, men oftast drömmer han "vanliga" drömmar där pöängen är att de är vänner.
Jag undrar varför han drömmer så...
Det är jobbigt för både mig och honom och han mår dåligt när han drömt om henne.
Han säger att han absolut inte vill ha tillbaka henne, dels för att han då älskar mig och dels för att hon dessutom är totalt dum i huvudet nu.
Han säger att han inte älskar henne eller har några sådana känslor kvar för henne. Men ibland tvekar jag ju tyvärr...
I slutet av deras förhållande hade de aldrig sex.
Hon vägrade utan att tala om varför.
Sen gjorde hon slut.
När jag var gravid med mitt o sambons barn hade vi inte heller sex så mycket. Jag tror hans drömmar kom då.
Kan han ha kopplat ihop det på nåt sätt att han kanske var rädd att jag skulle lämna honom också?
Han säger själv att han varken vill vara vän eller ovän med sitt ex, men det märks så på honom att han mår dåligt om han vet att han är ovän med nån.
Jag tror att han skulle nöja sig med att bli vän med henne en gång för alla för att sen gå vidare.
Han har aldrig kunnat få en förklaring eller riktigt avslut från henne.
Vad kan man göra åt drömmarna och vad tror NI det beror på?
Han vågar/vill inte ta kontakt med henne eftersom han tror sig veta att hon hatar honom och bara kommer ignorera honom m.m.
Tacksam för svar.