• Anna Paulita

Hur mycket pengar ska jag ta med till England?

Jag ska till Manchester och London i slutet på veckan, 2 nätter i Manchester där vi bor hos en vän så vi betalar alltså inget hotell och sedan två nätter på hotell i London.

Hotell i London och tågbiljetter mellan London och Manchester är betalda redan

Hur mycket pengar ska jag ta med mig?

• Svar på tråden Hur mycket pengar ska jag ta med till England?
  • Axels och Annies mamma

Att gå ut och äta i London kostar ungefär som här, så det beror ju på vilken sorts restauranger ni ska gå på. Ska ni gå på någon sevärdhet är det ganska dyrt så då får du ha extra pengar för det. Ska det shoppas får du räkna på det. Det är jättesvårt att säga hur mkt du ska ha med dig, det beror ju på vad du ska göra.

• Anna Paulita

Jag tror det kommer shoppas en hel del. ;) Typiskte turistattraktioner blir det nog inte, jag har lite svårt för sådant. Kommer förmodligen besöka alla stora dyra varuhus, en marknad och bara gå omkring och känna in atmosfären. ;)

• soffi86

men sag 10 000 da om du skall shoppa mycket...

• MINI25

Skall du ta ut cash innan du åker, eller vad?!

Har du inget visakort?

• Anna Paulita
    MINI25 skrev 2006-11-28 05:27:12 följande:
    Skall du ta ut cash innan du åker, eller vad?!Har du inget visakort?
    Självklart har jag ett visakort, men jag funderar lite på hur mycket jag ska föra över till kortet (jag har inte kreditkort). Så jag tänkte att andra som varit i London över en helg kanske kunde komma med ideer om hur mycket pengar kan tänka sig att gå åt.
  • soffi86

hmmm...smart MINI

Har du inget visa, solis?

forresten var shoppar du ngnstans sa vi vet ungefarlig budget om inte...

• soffi86

jag var i london med 4 tjejkompisar och da bodde vi hos min faster. Vi shoppade en del, inte jattemycket men en del och jag tror jag gjorde av med ca 12 000 pa 3,5 dagar. min basta kompis daremot gjorde av med kanske halften sa det ar lite svart att veta hur mycket. men mycket fint finns det ju dar!

hoppas du har internetbank da!

• MINI25

TS

För över exakt vad du tror kommer att gå åt och du kommer då att f*anna dig själv för att du inte satte in mer pengar innan du åkte= smart! Då gör du INTE av med alldeles för mycket pengar på onödig shopping.

(Kalkylera för mat ute både lunch och middag, fika, buss/tunnelbana, shopping, nån drink och så nån tusenlapp extra för oförutsedda utgifter).
    Då brukar man klara sig bra!

Ha en trevlig resa!!

• Anna Paulita
    soffi86 skrev 2006-11-28 05:34:38 följande:
    hmmm...smart MINIHar du inget visa, solis?forresten var shoppar du ngnstans sa vi vet ungefarlig budget om inte...
    Jag har inte varit i London förr, så jag vet inte vart jag shoppar, det återstår och se. Men jag gillar GAPs barnkläder, det vet jag sedan mina New York resor....
  • Anna Paulita
    MINI25 skrev 2006-11-28 13:49:40 följande:
    TSFör över exakt vad du tror kommer att gå åt och du kommer då att f*anna dig själv för att du inte satte in mer pengar innan du åkte= smart! Då gör du INTE av med alldeles för mycket pengar på onödig shopping. (Kalkylera för mat ute både lunch och middag, fika, buss/tunnelbana, shopping, nån drink och så nån tusenlapp extra för oförutsedda utgifter). Då brukar man klara sig bra! Ha en trevlig resa!!
    Det var lite så jag tänkte, att jag för över en viss summa så får jag klara mig på den, annars kan det ju bli hur mycket som helst...i värsta fall får väl min sambo föra över mer pengar om det skulle skita sig....
  • riot

Ett litet tips iallafall. Jag var i London för några veckor sen och det verkade billigast att köpa ett travelcard på tunnelbanan som gäller hela dagen, alltså hur mycket tunnelbaneåkande som helst för en fast summa. Nu kommer jag dock inte ihåg hur mycket det där förbaskade kortet kostade..Ska fundera lite och återkomma isåfall!

• Anna Paulita
    riot skrev 2006-11-28 16:07:41 följande:
    Ett litet tips iallafall. Jag var i London för några veckor sen och det verkade billigast att köpa ett travelcard på tunnelbanan som gäller hela dagen, alltså hur mycket tunnelbaneåkande som helst för en fast summa. Nu kommer jag dock inte ihåg hur mycket det där förbaskade kortet kostade..Ska fundera lite och återkomma isåfall!
    Tack för tipset!
  • Danbala

Ännu bättre - man köper Off Peak-travelcard så blir det ännu billigare. Då får man inte åka före kl. 09.30 på morgonen, men det gör oftast inget - lite promenad efter frukost och vips så är klockan så mycket!

www.londontoolkit.com/briefing/travelcard.htm för priser och info.

[...fnord...]
  • KarinN80

Jag tycker att NEXT o Mothercare har fina barnkläder. De senaste gångerna har jag bara åkt över dagen till London o i Oktober förra året gick de åt 6000 på de 6 timmar jag var där

Svar på tråden Hur mycket pengar ska jag ta med till England?