• Trikarn

Det kliar!!

Ska till BM imorgon, men frågar ändå er andra inne på FL

I torsdags började det klia lite på ena benet,på fredagen andra, sedan heela benen..SEdan armarna händerna, magen och nu ansiktet Så det har stegrats från i torsdags tills nu...

Det kliar inte konstant utan det kommer och går

* har ej bytt tvättmedel eller hudkräm/duschtväl etc

Har även svullnat upp lite

Har stressat som en apa i 2mån tid, kan det vara det??

är i v 29+2

• Svar på tråden Det kliar!!
  • Trikarn

Asså..jag har kliat sönder mig, och kan inte sova...så det är inte fråga om dett det kliar "lite" utan megamycke när det sätter igång...

• En helt vanlig mamma

kan vara en leverpaverkan som gor att du har klada, ganska vanligt i slutskedet av graviditeten. Du kan fa hjalp hos BM sa ring o be att fa komma snabbt.

• mammas gumsegos

När jag samlade vatten kliade det jättemycket. Kliandet kom och gick beroende på hur svullna mina ben var. Kan det vara det???

• Solsken i blick

Jag är bara i vecka 10+5 och har redan massa klåda. Har hållit på i två veckor. Under brösten, armhålor, armveck, insida lår, bikinilinjen, halsen... Tror jag ska bli galen. Kliar nästan enbart då jag inte har några kläder på mig.

• En helt vanlig mamma

solsken i blick

Jag har precis samma sak. Jag far sma utslag ocksa som kliar. fick tavegyl och hydrokortison av min lakare, far se om det hjalper...
    hjalper mig att sova i pyjamas

• Solsken i blick

När jag kliat ett tag blir det röda utslag. Har testat med hydrokortison. Vad är tavegyl? Kan man köpa det utan recept?

• En helt vanlig mamma

tavegyl fick jag utskrivet fran en lakare. Jag tror att det ar mot allergiska reaktioner...

Vi ar for tidigt i graviditeten for att ha leverpaverkan sa mest troligt kliar dte sa mkt for vi ar overkansliga i huden. Smorj dig med feta kramer, ha olja i duschen och smorj med kortisonet OCH kontakta din BM.

Jag har aven fatt ngn form av koldallergi pga min kansla hud, har aldrig haft dte forut men hela ansiktet svullnade och blev rodflammigt en kall dag! *konstigt*

• Duckan74

Bara vanlig gravidklåda? Jag har det under armarna.

• Trossens mamma

jag har de mellan fingrana där hyn är tunn. mest kväll/natt å sällan under morgon/dag

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • lillchoppa

Det hade jag förra graviditeten oxå.Kan bero på vätskebrist så drick mer!

• Annis 77

Jag har också klåda och speciellt på benen min BM sa att det berodde på svullnad pga vatten i kroppen vilket inte var farligt. Men man ska använda stödstrumpor och det har jag börjat med och det har också blivit bättre av det.

• Trikarn

Har pratat med BM, skulle få ta prover och ev få ngn tablett, men förmodligen påverkan av levern..

Svar på tråden Det kliar!!