Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ellies mamma

nagelbitning

Hej på er där ute! Vet inte riktigt vad jag ska göra, min dotter på 3 år har börjat att bita på naglarna. Vi har försökt att förklara att det är inte bra att bita och att man kan få ont i magen, jag har hört att det finns nagellack som ska hjälpa till att sluta, undrar om det fungerar? Har ni några tips?
    Kram!

• Svar på tråden nagelbitning
  • mitthjärta

Stopp & väx, finns på apoteket!
    Iaf gjorde det det när jag va liten, fungerade bra iaf Skrattande

♥ min son - min underbara ♥
  • mludvigs

Det finns ju 'Stopp och Väx' på Apoteket. Det gör att det smakar riktigt illa och man inte vill bita längre.

• JHarvey

ooohh - skynda dig till apoteket o köp "stop o väx"!!! jag har bitit på naglarna i HELA MITT LIV o det är så jävla piss jobbigt!
    Måla på det på en gång INNAN hon blir "vanebitare" - det är suuuupersvårt att sluta nämligen...

Sen får du passa så hon inte blir "immun" mot den äckliga smaken av lacket, det blev jag...

• mace77

ska oxå prova stopp & väx...min son har börjat bita...eller han pillar väl mest bort naglarna så långt ner det går...hoppas på att det går bort av sig själv precis som när han ett tag blinkade hela tiden....

• sparv78

Vi har provat stop och väx. Vår grabb är 4 år och när han insåg att det inte var så gott, gick han helt enkelt in på toaletten och tvättade händerna!!!! Jag kunde inte låta bli att skratta, men vad ska man göra!?

• leijha

Våran dotter på 3,5 år biter också på naglarna. Säger man åt henne,går hon bara in i ett annat rum o biter. Funderar också på att köpa stopp o väx. Får se om det funkar.

• sofielund

Min dotter bet också på naglarna men lyssnade inte på vad vi sade. Hon slutade dock när vi glömt att tjata.

• Nierusenu

Min son är också en nagelbitare och det är min man också *asg*
    Jag ska ta och köpa stop och väx men har varenda gång glömt att köpa det.

• Jesslan

det tråkiga med stopp och väx är att allt man tar i smakar skit om det kommer i kontakt med naglarna det är iallafall mitt minne av det medlet.Har själv en nagelbitare och är det oxå började när jag var 3 för att min mor gjorde det.Hoppas att det slutar annars får hon väl hålls.

• Yvonne81

Det finns på apoteket så fråga dem om det är lämpligt för en 3 åring och är det okej så är det inget fel med att testa!

• nannala

min dotter biter inte bara på naglarna utan även på nagelbanden så hon få nagelbands inflamation har hänt att de gå så långt att hon tappar nageln .... så jag va på apoteket för at köpa stop & väx men de heter inte så nu för tiden utan de heter stop n grow å läser jag på etiketten så stå de att man inte ska ge barn under 3 år . ja min dotter slutade med att bita å hon är 4

Svar på tråden nagelbitning