• Firenze

Larm när jag lämnade butik!!!!!!!

För några dagar sedan var jag på en butik och handlade, när jag skulle gå ut larmade det vid dörren, gick självklart tillbaka till kassan. Dom drog samtliga varor över disken en gång och sedan skulle jag gå igen....PIIIIIIIP....... Vi gjorde om prociduren 7-8 gånger, utan påse, utan kundvagn med barn, utan väska, jag pep och pep trots att det enda jag hade på mig var mina kläder, inget i fickorna. Till slut skrattade (inte jag inombords kan jag ju säga) vi alla åt eländet och jag fick gå därifrån pipandes....  Så jäkla pinsamt!!!!!!!!!

Idag var jag då tvungen att åka tillbaka för att byta några varor, när jag går in i butiken....PIIIIIP..... Går direkt till kassan och lämnar där sakerna jag ska lämna tillbaka och berättar för kassörskan om vad som tidigare hänt och att det pep även nu. Går en sväng i butiken och handlar några saker. Gör klart allt i kassan och går mot utgången....PIIIIIIP..... Blir galen!!!! Jättelång kö och folk stirrar. Jag försöker alla varianter igen, men det är tydligen jag som piper!! Hade ju till och med lämnat väska, plånbok och telefon samt nycklar i bilen för att vara säker. Det enda jag hade i fickan var ett kreditkort och bilnycklar. Även denna gång fick jag åka iväg pipandes och skämdes som en hund, fastän jag inte gjort något......

Till frågan, VAD sjutton kan det vara som piper på mig????? Jag kan ju inte ju strippa va mig och börja kolla. Kommer nog inte handla på den butiken mer.....

~*~ Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dom ~*~
  • Svar på tråden Larm när jag lämnade butik!!!!!!!
  • Laire

Du har inte nya skor du glömt prislappen på?

Annars får du testa att dra kläderna genom bågarna

Allmänna opinionen är ingenting annat än det folk tror att andra tror
  • Mamma Ia

Det där har hänt mig någon gång också - usch!
    Ibland kan det vara så att det sitter någon lapp kvar i dina skor, dvs en klisterlapp typ prislappen. Och på baksidan av den kan det sitta en liten magnetremsa som aktiverar larmet. Kolla om det kan vara något sådant som drabbat dig!

• miie

*Fniss*.. Alltså visst är det pinsamt men historien fick mig att le lite mer...

Du har inte stålhätta i skorna, inopererade leder... eller annat sånt som piper när man ska gå genom kontrollen på flyget... (bara några till förslag)... Eller så är du helt enkelt radioaktiv...  

• LuckyDucky

Usch jobbigt, det där har hänt mig också. Då var det en CD-skiva, som jag hade lånat från jobbet, som pep.

Kan det inte vara en larmlapp som sitter kvar i din jacka till exempel? Eller på skorna? När du köpte något av klädesplaggen som du hade på dig så kanske de i butiken inte avmagnetiserade larmet ordentligt.

Enda anledningen som jag kan komma på eftersom du lämnade alla prylar du bar på

Du råkade förresten inte ha ett tuggummipaket eller tablettask i fickan? Kan vara något sådant också.

• Såpan

vet en kompis som var med om samma till slut var det något i henner skor. En remsa typ eller något.

Usch vad pinsamt man känner ju sig som värsta boven ju.

• sophiie

Hände likadant med en kompis, det var hans playstationspel som triggade igång larmet. det var en etikett som var boven i dramat.

• Firenze

Jag sa också till kassörskan att jag har ganska nya skor. Hon skrattade och sa att det kunde det inte vara, fast jag vet ju att vissa skor larmar på flyplatser. Det är ju inte riktigt samma sak, men det kan ju vara nå´t i klacken..... Alla nadra kläder är "gamla" och har varit på den butiken förr

~*~ Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dom ~*~
  • Arcoiris

hahaha, förlåt men va roligt det va!

Men usch va pinsamt och irriterande.

Har tyvärr inga fler vettiga förslag än de som du redan fått...

• stjernfall

För ett tag sedan var jag ute o handla med min mamma och då pep det när vi gick in i en affär men vi tänkte inte så mycket på det då eftersom vi gick IN i affären, sen när vi skulle gå ut så pep det igen men personalen reagerade inte så vi gick bara.

När vi skulle in i nästa affär så pep det IGEN Då tänkte vi att vi va tvugna att ta reda på vad det va så vi gick till en vakt o sa som det var så tog han med oss till ett rum bakom affären o sökte igenom mamma med en sån grej som man för över kroppen... o så visade det sig att dom hade glömt ta ut en grej ur mammas nya plånbok som hon hade köpt någon dag innan

Svar på tråden Larm när jag lämnade butik!!!!!!!