• nenis82

klass hundfoder???

Hejsan!
    åå nu har jag äntligen fått min lilla york kille.. nu en fråga är det någon som vet hur mycket foder han ska få? alltså jag har köpt klass färsk foder? är det någon som har en liten kille som mig o oxå ger sin hund färsk foder?? hör av er! vore bra att se så att man ej ger han för mycket eller för lite!! tack..

• Svar på tråden klass hundfoder???
  • frulan

Finns det ingen tabell för hur mycket han ska ha beroende på hur mycket han väger? Fick ni inte med någon sån?

Är det en valp förresten?
    Vad har uppfödaren gett? Valpar brukar få mat runt 3-4 gånger per dag.

Vi ger vår hund Bravo färskfoder (4 år, 8 kilo) och det finns en vikttabell man ska utfodra efter.

• nenis82

nej jag fick ingen broschyr med mig, men jag ringde till djur affären där jag köpte maten och dom berätta hur mycket han ska ha!
    det e en valp på 10 veckor o han väger 1,1kg så han e inte så stor.. men visst e det bäst att ge färsk foder?? min mamma har alltid gett sina hundar det o dom e kanon fina i päls mm.

• Eliin

jag har en jack russelterrier som jag ger klass färskfoder. Det fungerar utmärkt på honom och slår torrfoder med hästlängder. Dessutom älskar han det. Han är även kvalsterallergiker så färskfoder är det allra bästa för honom.

Som sagt.. det står på kartongen annars hur mycket de ska ha. Vår jrt väger dryga 9 kg, men han är kastrerad och enligt tabellen ska han ha 0.45 kg per dag, men han får 2/3 korv per dag och en korv är 0,45 kg.

Han får mindre mängd eftersom kastrerade hundar har lättare att lägga på sig lite extra hull.

Svar på tråden klass hundfoder???