• mitha

kan man ha jeans på begravning, svart fort fort fort

hej ska på begravning klockan två idag efter en arbetskamrat.

kan man ha jeans och typ en svart tröja,,,har inte ett par byxor och jag tänker inte gå och köpa några nya för en begravning,,,,anses det fult att ha jeans på sig

tacksam för svart fort fort fort

• Svar på tråden kan man ha jeans på begravning, svart fort fort fort
  • bambigirl

Jag skulle nog inte ha jeans på begravning, men har du inget annat.... Du har ingen svart kjol???

• S Sofia

Har du ingen svart kjol du kan ha då?? Vet igengligen inte hur det är med "reglerna" på begravning... Men har du inget annan så kan du ha jeansen!

• Miim

Jag skulle inte heller ha jeans på en begravning, det är för vardagligt.
    Även om man inte måste vara helt svartklädd, tycker jag nog att man ska försöka klä upp sig vid en begravning.

• VIVO

Jag tycker man kan ha på sig vad man vill på begravningar (om det inte står nått annat förstås) så ha på dig jeansen du det skulle jag ha om jag inte hade nått annat!

• mitha

tack för era svar frå rota rota rota här nu då,,,detta var ingen jag kände väl och då är det ju inte liiiiika noga med kläder men nä jag får helt klart leta,,,,kan man ha om jag hittar några svarta byxor ha en blå stickad tröja till...grrr i vanliga fall har jag en massa svarta kläder men INTE idag,,,typiskt

• Wilja

Nu kommer då jag och tycker tvärtom!
    Jo, jag tycker du kan ha jeans, förutsatt att det är ett par snyggare jeans och att du ahr något fint till tex. KAvaj eller liknande.
    Jag var på dop i helgen. I jeans och kavaj. Det var inte bara jag som hade det, och jag personligen känner att man inte ska "klä sig som någon annan" bara för att man ska på dop, begravning osv.
    Jag är en sååå typisk jeans tjej. Har alltid det nästan och tycker INTE om finbyxor eller kjol.

Men föruttsatt att det är ett par "finare" jeans då givetvis...
    Hoppas att det går bra.

~*W*~

• VIVO

Jag gick in på sidan du länkade EverSoNice och läste och undrar nu varför får man inte ha varken rött eller smycken på sig????

Nån som vet???

• Fru Karlsson

rött står ju för glädje... kan vara det, kanske? *funderar*

smycken dock... det hade jag inte hört tidigare!

• mitha

hej Wilja vad menar du med ett par finare jeans, mina är av mörkare blå, isåfall hade jag tänkte haft de och en svart skjorta till och ett par svarta stövlar,,,,och en skepparkavaj utanpå...

hjäälp usch va jobbigt,,,men jag är med en jeanstjej och älskar de jeansen,,,sen har jag inte så mkt andra kläder*S*

Svar på tråden kan man ha jeans på begravning, svart fort fort fort