• Joker

Paket till julkalender

Jag tänkte göra en "paketjulkalender" till min 2-åring, men har svårt att komma på 24 olika småsaker att slå in. Har ni några bra förslag?

• Svar på tråden Paket till julkalender
  • Clarenville

Duplobitar, små russinpaket, pixiböcker, småbilar, hårsnoddar (vet inte om du har en tjej eller kille)

• morotsland

Ambitiöst!
    Hmm, kritor, plasthalsband, studsboll

• Stargirl

Vi har oxå gjort en. Men våra barn är lite äldre 3,5 och 5,5 år så där blir det pennor, kritor, förkläden till julbaket, varsin julstrumpa, små paket med lego osv. De får dock varannan dag paket och på lördagar får de varsin samt på julafton då paketen är stora*s*

Då är det kanske en tjej då......
  • IrenerI

Har precis gjort klart en till dottern. Köpte bla (Som jag kommer ihåg)

Halsband
    armband
    snoddar
    choklad pengar
    tatueringar
    Små hundar
    små katter (Finns i små påsar minns inte vad dom heter man kan tydligen samla på olika)
    Nån lera som kan andvändas som studsboll
    Pärlor till halsband
    Små figurer med badskum

Sen har jag köpt
    pippi, annika, tommy, herr nilsson, lilla gubben, kling & klang.

Hon ska få pippi huset av momma på jul och då får hon figurerna dagarna innan. Lilla gubben på julafton då han är störst.

• Hannajo

Har också en tvååring men har hittills bara kommit på strumpor, hårsnod och diadem. Har panik, hinner inte handla!

• höstsjö

På BR finns det som ett rör med fyra små burkar modell-lera - billigt och kul. Kanske små kakformar till? Såpbubblor, ballong, pixibok, nejlikor att stoppa i apelsin, glitter, julgranskula, klistermärke...

Det roliga med en paketkalender är väl att öppna paketen - inte så mycket vad som finns i? I alla fall för en tvååring! Slå in några leksaker hen redan har, vettja!

• Joker

Tack för alla förslag!

Igår jagade jag runt efter saker och det blev pixiböcker, studsbollar, halsband och armband, brödkavel och massa badleksaker. Jag kom på att vi ändå tänkt köpa badleksaker, så när jag hittade ett set med 12 olika delar löstes halva kalendern.

• Tola

jag har slagt in låssasmat till han snya kök han fick på 2årsdagen:)

Svar på tråden Paket till julkalender