Får chefen diskutera om personalen till dom andra??
Visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka det... men får chefen diskutera meddom andra i personalgruppen om mig?
Som detta: Jag ska söka havandeskapspenning, jag bad chefen om ett möte där hon ska fylla i papper osv. En arbetskamrat frågade henne hur jag skulle fylla i osv. Då satt dom & pratade om detta, om vi hade tunga lyft osv, vad hon skulle godkänna & skriva m.m.
Hon har inte sagt detta till mig då vi ska träffas imorgon.
Förra veckan kom chefen till jobbet & frågade dom som jobbade hur jag mådde, hur jag skulle göra, om jag skulle söka havandeskapspenning, vad som gällde, vad hon skulle godkänna.
Jag bara undrar om chefen "får" prata med alla andra om detta? Innan hon pratar med mig & överhuvudtaget? För mig känns det lite olustigt på ngt sätt, måste man säga till henne att jag inte vill att hon ska diskutera med andra lr hur funkar det? Nu var ju detta kanske inet så hemliogt direkt, men jag vill inet behöva tänka på att det jag säger till henne måste jag se till att hon inte säger till ngn... Förstår ni hur jag menar?