• Tina83

Stämmer din inkomst på Ratsit.se..?

tänkte bara höra lite, då varken min sambo¨eller jag fått rätt. antar att de tar sammanlagda inkomsten delat med 12.
    sambon har jämkning, så han har ått 6000 fel i månadsinkomst.

nån mer?

• Svar på tråden Stämmer din inkomst på Ratsit.se..?
  • waersta

Mitt stämmer nog.. var ju hemma så det var inte mycket..

• Tant Green

Jag tror det stämmer om det är förra årets inkomst de menar. Jag jobbade 8 månader, var hemma obetalt i drygt 1 månad och hade FP i knappt 3 månader, så jag vet inte exakt vad jag tjänade då men ungefär.

• Kajee

Ingen aning. Jag har inte kolat det - jag har ju den lön jag har i alla fall sas...

• Lejlej

stämmer inte på mig, min svärmor, min man

kanske de räknat med iår men då är ju inte de sista månaderna med..*funderar*

Skiljer inte mycket men nån tusenlapp eller 2

Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Pin up car cruiser

Ja det gör det, kollade deklarationspappret precis

• Jennie Brunflo

De går efter årsinkomst om ni undrar....fjolårets.....och på årsinkomsten har de bara delat den med 12.
    Vilket gör att månadslönen inte stämmer på de som har OB och liknande.

• Gable

Stämde för mig. Månadsinkomsten har de delat med 12, för jag har inte haft den lönen varje månad.

• Ängel1982

stämde inte på mig.väldigt mkt lägre än det som jag skattae för förra året... men de skiter ju jag i att de har fel uppgifter.

Jennie brunflo; hur räknar de påmig och andra som är timanställda och som har OB och bonus och så där.de har missat ganska kraftigt på mig.

• Gable

Är det inte så att de har hämtat uppgifterna från Skatteverket?

• Ängel1982

jo de borde ju ha gjort det men min lapp från skatteverket hade inte den siffran.

• Runguska

Den stämmer för det år den är ifrån... Hoppas dock på lite uppdaterade siffror snart då jag är trött på att det står 0kr överallt!

• Jennie med ie

Det kan t o m vara uppgifter från 2004... dvs förra årets deklarationsuppgifter.

• Tina83

min sambo tjänade över 300 000 förra året, men det står drygt 200000 bara. det är en ganska kraftig miss.
    det måste bero på skattejämkningen. men han har 21400 i grundlön+ jobbar extra, så han får ut ca 20000 i månaden.

på ratsit står det ca 18000 i månadslön...han blev rätt sur eftersom det är BRUTTO och han till o me får ut mer netto än det som stod..

• Tina83

min mamma fick ca 4000 mer på ratsit i månaden än i verkligheten..

• Tina83

men det verkar som att dom tagit den sammanlagda inkomsten delat på 12 på alla utom mi sambo...
    hade de gjort då på honom hade han haft ca 25000 i lön, istället för 18000 som det står där...

• Jennie med ie

Så fort man t ex varit sjuk eller föräldraledig eller VABat osv så sjunker ju den beskattningsbara inkomsten. Stina kan t ex ha 20.000 i månadslön, dvs 240.000 på ett år (plus semesterlön, ev. traktamente osv), men så har hon varit lite sjuk, VABat lite och även varit flräldraledig så hennes totala inkomst det året istället var bara 180.000.... dvs utslaget 15.000 kr/månad istället. Men hennes egentliga månadslön var ju fortfarande 20.000.

Svar på tråden Stämmer din inkomst på Ratsit.se..?