Någon som KÖPT en stjärna?
Finns det någon någonstans där ute som någongång köpt en stjärna?
Finns det någon någonstans där ute som någongång köpt en stjärna?
Haha, nej så klart inte.
Jag startade en liknande tråd för ett tag sen.
Det blev en ganska rolig tråd har jag för mig.
Funderar på det till min sambo i julklapp. Vore mysigt att titta upp och "se" vår stjärna där uppe.
Bride--> Hmm, förklara dej
Såklart inte! Du kan ju inte köpa en stjärna, det är ingen som kan äga dem. Peka ut en stjärna och skriv ett bevis själv istället, så slipper du lägga pengar på det.
Kajee--> Tyckte det lät som en kul grej jag med Vem som helst förstår ju hur oseriöst det är, men det låter ju bra iaf
Haha, nej så klart inte.
Jag startade en liknande tråd för ett tag sen.
Det blev en ganska rolig tråd har jag för mig.
OJ!
Vad fan hände?
Bonanza--> Klart man inte kan äga en stjärna, det förstår nog vem som helst. Man vem som helst kanske kan ha humor nog att tycka att det är en kul/mysig/knasig(knäpp/galen/skitrolig grej
Men alltså, visst det är jättegulligt.
Men ni kan ju peka ut en stjärna själva och titta på som "er"
Istället för att ge massa pengar till ett företag som inte finns.
Och som framför allt INTE äger universum.
Bride--> Ha ha, det kan man fråga sej
Bride--> Ha ha, det kan man fråga sej
Köpte en tomt på månen till min mamma i present för ett par år sedan. Undra just när hon ska få användning för den?
Om man vill ge bort något nyttigt så ge ett kort på att isället för present så har någon familj fått en get.
Jag vet att min sambo skulle hellre få ett kort på att man skickat pengat till något som hjälper folk eller djur än att "köpa" en stjärna.
Man kan bli fadder, till barn eller djur.
I år kommer min killes föräldrar få ett varsitt kort på att det kommer att grävas ny brunn i ett land....kommer inte på vlket.
Mina föräldrar får att en familj fått en get.
Ge gärna bort en stjärna men betala INTE för det. Gör ett fint dokumnet och namnge stjärnan själv.
Ja,jag gav min sambo en stjärna i födelsedagspresent 1´a året vi levde ihop....Den ligger i Orions tecken...Man fick en karta över området där stjärnan ligger,med ett litet kryss.Även en bok följde med om stjärnonas och astrologins betydelse.Eftersom min sambo är intresserad av stjärnsystemet blev han jätteglad...Det var inte så värst dyrt heller.
Glömde säga att ett certifikat, med underskrift från en astrolog på ett fakultet,med min sambos namn på följde med....
Trodde alla visste att de där "stjärnorna" är fejk som fn? Då kan man ju skriva ut något fint själv på datorn istället för att kasta 300 kr eller vad de kostar i sjön.
Men det är en gullig gest,och en gåva ska väl inte spela nån roll vad det kostar egentligen.Förutsatt att man har pengarna förstås.Boken som följde med kostar nästan 300 bara den så jag tyckte att priset var ok.Presenten(bok + certifikat) är lyxigt inslagen,är proffsigt gjort + att min sambo blev väldigt glad.Då bryr jag mig mindre om att det är fejk...