• FiaFågel

spydde...utan att må illa

Gud va konstigt. För 5 minuter sen satt jag här och läste på FL. Mådde hur bra som helst. Hostade till lite och var tvungen att springa och spy, trots att jag inte mådde illa.

Någon som varit med om liknande?
    Jag kan ju tillägga att detta är första gången jag spytt sen jag blev med barn.
    Jag är nu i v.31.

Dumt att jag precis tagit min järntablett också. Nu är väl den borta.

• Svar på tråden spydde...utan att må illa
  • Smultronet

Öh... Vill inte skrämmas men vinterkräksjukan kan starta med kräkningar utan att man mått illa innan... Hoppas det inte är det du åkt på...

• FiaFågel

neeeeeeeeeeeej................

help

• Ankan77

Fast jag har oxå spytt så utan förvarning, och det var i v 31
    Kan tillägga att jag inte hade någon kräksjuka...

• Smultronet

Då tycker jag att vi bestämmer oss för att det var en spontankräk bara. Bort med alla ruggiga kräkbaciller!!!!

• maaxan

det kan vara din järn tablett. har du ätit samtidigt som du tog den? om inte jag brukar alltid spy utan att må illa om jag tar nån vitamin tablett utan att ha ätit ordentligt innan.

• FiaFågel

fast jag har ju ätit dom tabletterna länge nu. känns konstigt att det skulle vara det. jag har tagit dom både med och utan mat utan problem.

Nej ajg vill inte få nån kräksjuka. jag hoppas det var en engångsgrej.

jag måste ju må bra i kväll - det är ju idol på tv...

• lurksmulan

Jag hade en period när jag absolut inte kunde hosta för då spydde jag direkt.
    Jag tror att kräkreflexen och hostreflexen är sammankopplade på något vis.

• BellaH

Hej.

Mådde aldrig illa som så många andra i början av graviditeten... däremot spydde jag utan förvarning flera gånger... är i v30 nu och hoppas att det inte kommer tillbaka!!

• tinkerbell74

Hände mig i v.13. Jag satt och åt och mådde hur bra som helst men måste helt plötsligt gå från bordet och kräkas. Gick tillbaks och fortsatte äta glad i hågen. *hehe* låter inte så sexigt precis. Det är då man vet att man är gravid (har bara hänt den gången)

tinkerbell, v.20

• annsofi123

jag oxå om jag hostar för kraftigt så klöks jag direkt, tror man e extra känslig när man har så stor mage som trycker! vi ska inte snacka om när jag borstar tänderna!

Svar på tråden spydde...utan att må illa