• Anonym

kan man ångra dagen efter piller?

e de bara ja som känner så? e de lika löjligt som att ångra ett ppiller????? : (

• Svar på tråden kan man ångra dagen efter piller?
  • Anonym

känns som ja kommer tänka *tänk om de blivit en liten ändå* : ( men de är väll samma som med ppiller?? å de ångrar man ju inte! eller?

• Rokka Jill

jag fattar inte riktigt... som att ta pillan men samtidigt velat ha bebis lite hemligt tänkande?

• Anonym

hej, vi hade oskyddat samlag i söndags kväll, kondomen kom inte på, har ätit ppiller innan, (natten till måndagen hade vi sex) killen tycker att ja borde ta ett dagen efter piller, men ja längtar efter barn å vet inte om ja ska köpa ett piller eller inte...

• Anonym (Anna)

Det är precis som att ångra ett p-piller. Bara för att du hade glömt det där p-pillret betyder det inte att du blivit gravid även om du inte tagit det. Ett dagen-efter-piller är INTE samma sak som att ta tex ett abortpiller, det förhindrar att ett ägg fäster i livmodern, precis som vissa p-piller gör.

• Anonym

tack anna, kram en annan anna, de är väll så, precis som ett ppiller? e så orolig att de ska kännas som en abort,å att ja ska ångra mej.. men de är de ju inte... e så nojig över detta *argh!!!

• Rokka Jill

jaha okej.. när ska du ha mens? har du haft din ägglossning redan är det skitsamma.. gå till MVC imorgon o få dagen efter piller utskrivet..  eller oj jag vet itne hur gammal du e =)
    men till viss ålder är det gratis

• Anonym

e 21. ska ha mensen den 9 december, får man de gratis på mvc?

• Rokka Jill
    Anonym skrev 2006-11-28 01:20:43 följande:
    e 21. ska ha mensen den 9 december, får man de gratis på mvc?
    Här får vi det iaf.. Eslöv har upp till 23 har jag för mig o lund tom 21.. e inte helt säker då jag odlade under tiden
    men jo du går till MVC o säger som det är att det blev oskyddat..
    o så får du recept o då är det gratis..
    kostar väl 75:- annars?

kolla upp åldern.
Svar på tråden kan man ångra dagen efter piller?