• BabyJia

Ni som är ledsagare

Nån som är ledsagare för nån? Hur gick du te väga för å få jobbet isåfall...fanns de annons ute el fick du de på nåt annat vis?

Jag skulle kunna tänka mej att bli ledsagare, men de finns inga annonser ute i kommunen. Finns de nånstans man kan anmäla sitt intresse?

• Svar på tråden Ni som är ledsagare
  • såsen

Jag fitt mitt ledsagar jobb via kommunen jag ringde dit bara så där ändå de aniónnserade inte men de blev jätte glada över att jag var intresserad då min kommun skriker efter ledsagare och detta var för 4 år sedan

Rådet jag kan ge dig ring kommunen du har inget att förlora

Lycka till

• Nadjis

Håller med ovanstående ring kommunen, ledsagare behövs i princip alltid. Beror visserligen på hur mycket du vill jobba, men ring och fråga!

• BabyJia

Brukar de va krav på att man ska ha körkort? Har tyvärr inte de:-/

• såsen

Inget sådant karv finns vad jag vet...har själv inte körkort utan ska min brukare ut och åka så tar vi färdtjänst

• GladJag

Jag gjorde som övriga här, ringde på kommunen och sökte jobb som kontaktperson/ledsagare då jag pluggade för att få in lite extra cash så jag började som kontaktperson och jobbar nu tolv timmar/veckan som ledsagare åt samma tjej... när jag sedan är färdig med mammaledigheten skall jag få bli inskolad som pers.ass åt en grabb i kommunen också för att få fler timmar iom att jag jobbat åt dem så länge

• lillagryn2

Kolla med handikappförvaltningen som avlösare till barn med funktionshinder också, brukar vara svårt att få folk till ungarna.

• Mirris

Jag "råkade" vara på kommunen för att skriva på ett papper för jag skulle vara ledsagare åt min kompis på en resa med hennes jobb.

Då var det nån annan däruppe som fick "nys" om mig o vips hade jag hur mycket jobb som helst.

DOm är inte vana med att det kommer upp folk i 30 års åldern som har både bil o körkort Den arbetsledaren blev alldeles lyrisk och skickade iväg mig till alla som bodde en bit bort. Fast då var jag inte ledsagare utan personlig assistent.

Det var rätt många år sen nu.. runt år 2000... jag hade den enorma timlönen på ca 70:-/tim På mitt städjobb inom ISS hade jag 96:-/tim då.. men som assistent/ledsagare kände man sig mer behövd.

Så ring din kommun o be att få prata med LSS enheten.. eller den som har hand om ledsagning/persnolig assistent jobben.

Skulle nog tro att du har jobb om några dagar!!!

• djurgårdare

jag jobbade åt hemtjänsten/äldreboende och fick på så sätt bli ledsagare åt en tjej som är lika gammal som jag 33år, jag blev tillfrågad på jobbet. Tjänade 92kr/tim.. Kolla med kommunen!!!
    Jobbar ej kvar pga nytt jobb men det är ett kul jobb, tänk bara på att personkemin är allt på dettta jobb...lycka till

• BabyJia

Mirris...hehe de låter ju lovande Jag e nämligen färdig usk nästa fredag å de kanske kan va ett + oxå

• BabyJia

Hitta nu på kommunens hemsida att man kunde fylla i en intresseanmälan på hemsidan när de gäller kontaktperson,god man å nattvandrare...så jag fyllde i den för kontaktperson nyss. Få hoppas dem hör av sej

• sakoline

Kan man jobba heltid med det? Om man har flera personer man är ledsagare åt?

Svar på tråden Ni som är ledsagare