• jenni82

inget titthål i dörren

bor i ett stökigt område med mycket spring i porten osv. folk som knackar och rycker i handtaget osv.
    och jag har inget titthål.
    är den enda som inte har det...

bara jag som tycker det är dumt?
    jag menar.. handlar ju om personlig säkerhet. man vill ju göärna veta vem som står på andra sidan innan man öppnar eller hur?

blir skitirriterad!!!!!!!!

• Svar på tråden inget titthål i dörren
  • Bei Bei

Fråga din hyresvärd om du inte kan få det då?

♥ Ronja ♥
  • jenni82

har gjort det. men nä. de gör inte det.
    kostar väl för mycket enligt dom *surar*

• såsen

Titt ögat finns att köpa i väl sorterade varuhus och är lätta att sätta dit om man är händig

Lycka till

• mammiiie

jag flyttar hemifrån frösta gången nu på fredag till ett litet lägenhetshus, udner ligger en krog. jag har helelr inget titthål, helelr ingen ringklocka!!! hur dåligt som helst... iof de som bodde där innan sa att de va inte så mkt spring och så i huset från krogen, däremot skojade nån med porttelefonen ibland mitt i natten, men den va bara att koppla ur som tur är...

• Armine

Vi är de ända på vår våning som inte har titthål där vi bor. Vi frågade hyresvärden om vi kunde få det, men det kostar 200 kr/månad så vi skippade det. I min förra lägenhet fick jag däremot säkerhetskedjan gratis utan att behöva betala nått extra.

• bustjejen

Tilda Viola:
    Din hyresvärd har inte rätt att ta ut 200 kr/ månad för ett titthåll i dörren! Han måste väl ändå mena 200 kr totalt!

• Gumlan

jag tror att man SKA få titthål... så kolla upp det. Jag har dock aldrig använt mitt så du kan få det? hihi. ne men ja förstår om folk vill ha det, så tjata på dom!!

• norgesessan

vi har hällre inget titthål...får aldrig oväntade gäster eftersom vi har porttelefon, men vi hadde säkert fått om vi ville,for dom andra har ju...

• marremus

Hej! Min sambo fixade med titthål i dörren förra veckan och han köpte ett titthål på Jula 79 kr + en borr på hedins typ 80 kr. Det var monterat på 5 min. Det blev jättebra!

• Armine

bustjejen: Om de får vet jag inte, men det är inte 200kr totalt, vi frågade om det var en engpågnsavgift, men det var det inte. Vi frågade dessutom om det fanns en engångsavgift man kunde betala, men nej, det var 200/månad som gällde. För att det höjer värdet och säkerheten på lägenheten.

Svar på tråden inget titthål i dörren