• Frk

Vad kan man se på VUL i v 6+4?

Hej!
    Har plussat och ska till gyn om ett par veckor. Då är jag i v 6+4 (tror jag). Kommer han kunna se något?

• Svar på tråden Vad kan man se på VUL i v 6+4?
  • Little M
    Han kan se ett hjärta som slår då..
    Mysigt.
    Grattis
  • AnneSophie

Vi var på VUL i vecka 6+6 med första graviditeten och då såg vi en liten vit böna och ett tickande hjärta.
    Men när det är så himla tidigt så gör två dagar stor skillnad, och därför så ska man kanske ställa in sig på att man inte ser så mycket.

detached parent - evolution in progress
  • Pess

Vi såg ett hjärta i vecka 6+4...Men ofta blir man ju flyttad hit och dit några dagar...så det kan innebära att det anser att ni är några dagar kortare gången och att ett hjärta inte syns...Det är på marginalen...

• Frk

Tack för svar. Även om man inte ser ett hjärta så kanske han kan se att det ser OK ut.

• stin a

Jag var då förut på VUL väldigt tidigt V6+4 och det var en fantastisk upplevelse att se hjärtat slå...det var som en underbar stjärna som blinkade...
    Jag vet att det kan vara väldigt olika på om något syns så tidigt och för en del så syns det senare...

Lycka till och hoppas du får vara med om en fantastisk upplevelse!

• Harper

Jag var på vul i v.6+3 och såg en litet mirakel med "ett hjärta som pulserade", början till ett hjärta.

• Fru Mi

Var på VUL i v5 och då syntes bara att det var något där. Sen en vecka senare såg man hjärtat...underbart. Sen var jag inne i v8 och då såg jag små armar o ben sprattla.... otroligt. Sen i v12 såg jag att det var ett litet barn som röjde där inne!
    Lycka till!

• önskarbarn

Hej.. jag är ingen glädjedödare men vill bara av egen erfarenhet berätta att det inte alltid syns något tickande vid den veckan.. Med andra ord ett embyo i sin säck bara .. det kan dröja minst en vecka till innan tickandet syns..

Så ha tålamod om det blir som för mig... jag istället ( och även de läkare jag träffade ) under 2 hämsa veckor trodde nog att min bäbis inte levde.. men det gjorde han... han är 1 år nu och ligger och sussar i sin säng.

Svar på tråden Vad kan man se på VUL i v 6+4?