Tecken som stöd (TSS)
Hej!
Är det någon som har erferenhet av att använda TSS. Vår dotters logoped tyckte det vore något för oss. Positivt/negativt?
Hej!
Är det någon som har erferenhet av att använda TSS. Vår dotters logoped tyckte det vore något för oss. Positivt/negativt?
Ställ denna fråga i Barn/Funktionshinder istället - vi är många där som använder TSS eller TAKK eller liknande!
Vår tjeja är 2,5, pratar inte alls (Fast vi fick henne att säga "PAPP" igår!! ) men tecknar!
Har använt det ibland i jobbet, tycker att det kan vara ett bra hjälpmedel...
... men räkna med att få höra "Men om ni bara tecknar kommer hon att bli lat och aldrig prata/lära sig prata!"...
Har använt det mkt i mitt jobb. För vissa passar det perfekt och hjälper språkutvecklingen (ordförståelse, kommunikation mm) medan det inte har varit av intresse och hjälp för andra. Det skadar ju inte att prova, för ditt barn kanske det är till stor hjälp? Och om det inte är det så har det i alla fall inte gjort någon skada och dessutom så vet du. Lycka till!
Hej!
Jag har jobbat med vuxna personer där TSS har lärts in och det är ett väldigt bra "start"-moment för att få igång en kommunikation.
Oavsett om mitt barn är funktionshindrad på något vis kommer jag fortfarande att lära mitt barn TSS. Det öppnar upp en helt annan värld för dem i framtiden.
Kör på! Lycka till!
kramar Åsa