• 888

Julmammaklänning?

Hej! Ska ut på stan imorgon och leta mammaklänning. Det är ju en del "tillställningar" i december. Hade tänkt mig något som fungerar både till enklare söndagsglögg, julafton och nyårsafton. Är det någon som har tips? (Bor i Stockholm, men det är väl samma utbud på de flesta ställen). Jättesnällt om någon vill ge mig råd om vart jag ska börja leta. Helst ska den inte vara allt för dyr heller... Kram på er

• Svar på tråden Julmammaklänning?
  • HelenS

Jag har själv köpt en snygg kjol med topp på HM, tycker att de har mycket fint nu. De har en jättefin röd festtopp i blank satin som är fin till en svart kjol.

Lycka till!

• elinS

Kolla topshop i gallerian, dom har ett litet utbud av gravidkläder, (jag köpte min julklänning där förra året)
    sen såg jag igår att debenhams märke dorothy perkins hade fått mycket fina gravidkläder och det är inte så fasligt dyrt heller.
    Annars är det väl H&M som gäller.

• 888

Tackar för tipsen! Ska göra UL på Odenplan, passar perfekt med Drottninggatan ner till gallerian. Blir en bra rutt! Tack!

• Jenko

Hm har en jättefin mammaklänning! Finns i vitt/svart mönster o i "guld"/svart. Superfin o inte så dyr, 298:-.

• Tjollabolla

Jag köpte en superfin klänning på Åhléns. Svart, med skärning under brösten och knytband i ryggen. Var ingen mammaklänning, men passade perfekt som det!

• Duckan74

Jag köpte en svart som markerar med skärp under magen på Lindex. Den ska jag dansa i på alla dessa fester som är nu. Till det tar jag ballerinaskor då högklackat är uteslutet och så lite accessoarer.
    Den röda satinblusen på H&M är fin.

888, Lindex finns nästan vägg i vägg med Läkarhuset.

• jindo

Hej

Jag hittade en fin på Gina trico igår.  egentligen ingen mamma klänning/topp/ tunika men den funkar. uringad V-ringad, tre kvarts ärm, går en bit nedanför rumpan snygg till både byxor och strumpebyxor, fanns i ben-vitt, marinblått, brunt, svart och rött. enkel men lätt att piffa upp med lite smycken mm

Lycka till

• 888

Tack snälla ni! Precis hemkommen, det blev till slut den guld/svarta från HM som Jenko tipsade om, jättefin! Ska invigas redan på fredag. Ha det bra!

• Lill Fia

Har oxo köpt den på HM fast i vitt och svart! Gillade den kanon-mycket. Vad snygga vi kommer var

• Duckan74

Lill Fia, hur ser den ut, som ni pratar om, verkar ha missat den?

• Solsken i blick

Åh, jag vill också ha. Kanske lite för tidigt för mammakläder ännu, men kanske till jul och nyår! Ska kolla in den också...

• Lill Fia

Den är lite omlott upptill och sen går den väl lite nedanför knät tror jag. Ett "blurrigt" mönster och så knyter man typ under bysten med ett band. Hm, svårt att beskriva och har inte använt den än. Framhäver verkligen magen iallafall och det gillar jag ;o). Kul att ha nåt lite finare till jul, nyår och alla julbord och som inte kostar skjortan.

Svar på tråden Julmammaklänning?