• Anknys

Mammabyxor, vilka märken är bäst?

Hej på er!

Jag är nu i vecka 14 och känner att mina vanliga byxor inte kommer att funka så länge till, går snart inte att knäppa över magen!
    Vilka mammabyxor är bäst? Antar att det är bättre att köpa stretch än vanliga, men ska man undvika H&M, eller har de bra byxor? Man har ju hört så mycket om H&M´s kläder, att det är så dålig kvalitet, att de krymper och tappar formen efter tvätten osv... Är Lindex bra? Ska på jakt i helgen eller nästa vecka.

Tack på förhand!

Kramar Anki

• Svar på tråden Mammabyxor, vilka märken är bäst?
  • Marsbaby

Hallå! Det vill jag också gärna ha svar på. Där jag bor är utbudet på mammakläder urtrist, bara hennes och Lindex typ. Köpte ett par på Lindex när jag var i typ v 12-14 som jag trivs jättebra i, kommer inte i håg märket men kan återkomma. Sen hittade jag ett par suveräna Jeans där midjemåttet kan justeras, som knäpps i sidan och som är "stor" över magen. Helt underbara, kan kolla märkena på dessa med. Jeansen köpte jag i en jättebra mammakläder butik i Göteborg, Linneastan, men de går kanske att köpa på internet...
    Trevlig helg!

• Fragglerock

Jag har köpt de höga svarta på H&M. Jag lovade mig själv att aldrig ha sånna fula byxor och trosor, men se det har jag glömt!

De jeans jag köpe med låg midje åker bara ned heeeela tiden så man blir störd. Plus att jag mådde väldigt illa i början då är det skönt att ha nått som går upp över magen å inte spänner.

De är inte direkt kanonkvalité men å andra sidan så har jag fått köpa två uppsättningar (v 12-26 och nu v 26 som jag hoppas räcker ända fram) då jag växt åt alla håll å kanter så...för mig har det funkat!

• Linda1976

H&M Rowells (katalogen alltså) har svarta med hög midja som man kan vika ner om man vill. Kostar 149:- Finns även i grått och är av väldigt bra kvalitet också.... Bra för oss med långa ben!

• Skruttis80

Jag har ett par jeans fr Lindex som jag är himla nöjd med (går över magen), har nog köpt hälften av byxorna på lindex o hälften på hm!

• Anknys

Tack tack!!

Fler tips??

Gärna på butiker som har brallor för mig, som är bred över höfterna och har korta ben...

• Vips

Jag måste säga att jag har provat många tycker jag, men Polarn & Pyrets mammajeans är både snygga och sköna och bra!
    Ingen tror det är mammajeans när jag säger det förrän man drar upp och de ser resåren.
    De kostar 595 med det är värt varenda krona enligt mig!

• förstföderskan

köpte mina på kappahl.. funkar jättebra o e fortf fina efter flitigt användande!!

• cathy

Hej! absolut polarn och pyrets mamma jeans!! snygga och så sköna.
    prisvärda. hejhej

• väntar o längtar

Har köpt 2 par byxor på H&M och 1 par jeans på Lindex. Med tanke på att man bara har byxorna i några månader och de är väldigt billiga så måste jag säga att "pris - kvalitet" är helt ok.
    Alla byxorna har hållit formen och inga skavanker har dykt upp. Däremot kan jag ha åsikter om hur de är sydda från början - ex.vis att inte linningen på "snygg-byxorna" från H&M är fastsydd nertill. Om det beror på att det behöver vara lite "flex" för att magen växer eller om det bara är en insparad arbetsinsats vet jag inte. Men jag kan konstatera att det skulle jag aldrig acceptera i vanliga falll - å andra sidan betalar jag 2-3 gånger mer per byxa då också.

Svar på tråden Mammabyxor, vilka märken är bäst?