• Sötnos

Vilka tider ge mat till hund?

Ska vara hundvakt i helgen åt en hund jag haft ett par gånger förut. Hon ska ha mat två gånger om dagen, men kommer ej riktigt ihåg vilka tider jag har gett henne förut. Ska det vara ca 12 timmar emellan måltiderna? Vilka tider tycker ni är bra? (Jag frågar pga att hon verkar så hungrig nu, men det är hon ju jämt i o för sig!).

• Svar på tråden Vilka tider ge mat till hund?
  • Nallemajatjejen

vi brukar ge efter morgonprommenaden och efter sista rundan på kvällen. det bästa är nog om du frågar ägaren vad just de har för rutiner

• Forellen

Vår hund får också mat på morgonen antingen innan eller efter promenaden och sedan på kvällen när vi äter middag.

• Sötnos

Men vad är det för klockslag ungefär...är det viktigt att det är pric 12 timmar emellan?

• Mirris

Jag ger min hund mat kl 7-8 och sen 15-16 nångång .. ett par timmar innan vi går ut!
    Fast hon har diabetes o måste ha mat på bestämda tider..
    Fråga hundägaren hur den brukar göra.. kanske kan hunden ha mat framma jämt och själv bestämma när den vill äta!
    Skrållan åt bara mat på natten förr..

• Mirris

Sorry.. läste visst inte hela början!!
    Du har redan vovven.. men ge henne mat om hon verkar hungrig.. klockan är ju ganska så sent nu!
    Jag tror att det är lagom med ca 8 timmar mellan målen! 12 timmar är nog lite väl länge.

• Muminmamman

Vi ger mat efter första morgonrundan och sen vid 17-19 tiden.

• onka

Vi ger hunden morgonmålet efter att vi har ätit frukost det blir olika tid beroende på när vi äter.
    Kvällsmålet brukar bli kring 19-tiden.
    Han skulle kunna äta dygnet runt om han fick det finns inget stopp......

• Memma

Våra får frukost 8-9 och sen middag runt 19:30...

• Snurp

vad godissugen jag blev nu, med den där skit reklamen här....

Annars får mina hundar en gång om dagen mat. Tallrikarna fulla med torrfoder - de går och käkar när det suger i dem.

• Snuttarna
    min hund vägrar äta innan 15
    så han får kl 15 och kl 21 jag har precis gått över till två gånger om dagen, men han har själv bara ätit två gånger under de senaste veckorna.
Svar på tråden Vilka tider ge mat till hund?