• bizzziie

klåda i näsa

Undrar om det finns någon som vet vad detta kan bero på??
    Jag har en väldigt jobbig klåda i näsan hela tiden!! Det lsutar inte klia, blöder inte heller.. fattar inte vad det kan vara? Går och gnor utanpå näsan jämt (kan ju inte direkt sticka in fingrarna.. haha), folk måste tro jag är knäpp!
    Men detta är inte kul alls, det är jätte jobbigt.. kan till och med vakna mitt inätterna av att det kliar!!!

Älskar lilla Alvin, född 060627. Har glömt hur man pratar med vuxna! =)
  • Svar på tråden klåda i näsa
  • bizzziie

nån mer?

• siciliana

Kliar ganska långt in i näsan? Nästan lite "blodsmak" i näsan ibland, (dock inget blod där)? Svullna polyper långt där inne? Så har iallafall jag... Vet inte vad det beror på men jag har haft så de senaste åren...

• bizzziie

Ja precis så är det!! Det där med att de tkliar långt upp och jag får nån slags "blodlukt" i näsan!!
    Polyperna vet jag inte.. hur märker man om dom är svullna?

Nån som vet vad detta beror på?

• siciliana

Om jag tittar in i näsan, ungefär två å en halv cm kanske så har jag en stor bulle i vardera näsborre. Bullen sitter fast i näsborrens utsida, och lämnar bara en smal springa in mot mitten att andas igenom. Jag ska inte svära på att detta är polyperna, men jag tror iallafall att det är de... Ibland har jag också varit sårig/torr på insadan av näsan, nästan som sårskorpor eller torrflagor, som sitter fast, men svider lite när man försöker dra bort dem. Synd att jag inte har någon förklaring!

• bizzziie

förklaringen stämmer på pricken in på mig med!

Vi måste ha en förklaring nu! =)

• tmg

jeg har haft det samme, men var i tillegg så tett at jeg ikke kunne puste igjenom det ene neseboret.

• Josseposse

Hej. Jag har exakt samma problem. Blir galen. Jag fick ett tips av min chef som jag ska rekommendera för testade det idag å de har inte kliat på hela dagen . ( tro mig, de e unikt) såhär gör du. Kör smör ( äkta smör) smält ca 50 gram på 1an. Viktigt att de ska smälta sakta . Då kommer smöret att skickar sig. Ta bara de övre lagret å häll i en liten flaska eller burk. Ställ in i kylen över natten. Sen ställ fram i normal temp. Den röran ska du ta å smörja med tops i näsan morgon å kväll. De kan va att man e torr. Lycka till

Svar på tråden klåda i näsa