• Emillis

jag knäcker min nacke själv...e det farligt...?

ibland när jag vänder mig knäcker jag omedvetet/ibland medvetet nacken å ryggen...(Så där så det knakar)

ÄR det FARLIGT för BEBISEN???

Är i v.23

Puss
    från en orolig mamma to be

• Svar på tråden jag knäcker min nacke själv...e det farligt...?
  • delifi2

då e d ju inte du själv som knäcker dig utan kroppen som gör d därför den behöver d.
    skilland vore om du sitter å vrider huvud fram å tbx så att du medvetet framkallar knäckningar.

nej d e inte farligt för bebisen om d e din kropp som gör d

• Emillis

Men ibland gör jag det medvetet... sådär vrider mig åt sidan å knäcker...
    Det rå??

Känns ju tusen gånger bättre efter, men såg gamla trådar där folk blivit strängt förbjudna att gå till naprapat
    (inte för att mina knakningar kommer i närheten av vad en naprapat gör, låter mest samma*)
    Kram

• delifi2

ja brukar oxå knäppa min nacke, men d e inte på långa vägar lika mycke knäck i dom som en kiropraktor eller naprat gör..
    så länge du inte rullar huvud å inte tar i alldels för mycke så e d ingen fara

• Den mysiga

det kan knaka i kotor av många orsaker och ett av dem kan vara att det ligger som små luftbubblor mellan kotorna som du känner som små spänningar. När man får bort luften mellan kotorna så kan det knaka på liknande sätt som hos kiropraktorn.

Allt är altså inte kotorna som rättar till sig!!!!!

Fick veta detta av utb sjukgymnast.

• happy2

Visserligen så sägs det att man inte ska vrida på ryggen med fasta fötter, det kan visst förvärra foglossningarna, men själv så rätar jag ut alla koter jag kan när det behövs annars så får jag ont av såänningarna i kroppen

• Emillis

Ååå vad skönt att höra...*ler*
    Kram å trevlig FREDAGS kväll på er tjejer!!

Svar på tråden jag knäcker min nacke själv...e det farligt...?