• solrosen83

glasskiva istället för kakel i köket?

Någon som har glasskiva istället för kakel i köket? Mellan köksskåpen och runt köksfläkten?

Vi bygger vårt hus som bäst och det lutar lite åt att det blir glasskiva. Men jag skulle gärna se bilder på det om någon har...

• Svar på tråden glasskiva istället för kakel i köket?
  • Kinisen

Min pappa e glasmästare o rekomendear d INTE....jag vill osså ha så...men ja avstyrde det från mina tankar.....

• solrosen83

kinisen varför rekommenderade han det inte?

• lillpomsan

jag tycker också det är jätte fint men skulle också vilja se lite bilder på kök som har det så puffar upp lite här!

• Kinisen

Mest snyggt o modernt men fantastiskt opraktiskt...skulle ja gissa på...

• solrosen83

Opraktiskt? på vilket sätt då?

jag tänker som så att blankt kakel är minst lika opraktiskt med tanke på fläckar...

• joan80

vi har det finns bild på det.....mycket enklare att hålla rent än kakel å mosaik...slipper alla fogar....å vill man byta så e det ju bara å riva bort precis som med kakel!

Stolt mamma till två små charmtroll!!!
  • solrosen83

joan80 snyggt! Jag tror också att det är lättare att hålla rent än kakel... Hur har ni satt fast det? Det är väl bara att "limma" fast det både upp- och nertill?

mitt största problem är vad vi skall ha bakom? Vanlig tapet som vi har i köket? Vi kommer att ha vita väggar och vita köksskåp så det kan kännas lite för vitt att ha glasskiva på vit vägg...

• joan80

vår skiva är metallick lackad direkt från glasmästaren.....man limmar fast den stryker ut limm lite överallt på väggen......men det finns ju jättemånga fina tapater som man kan sätta bakom,turkost kanske eller limegrönt! Lycka till!

Stolt mamma till två små charmtroll!!!
  • lillpomsan

Får man fråga en sån fråga som vad det kostar ungefär? tror det blir det istället för kakel faktiskt, jätte fint kök joan80!

• Monstermamman

Vi kommer också att ha en glasskiva som stänkskydd i köket!
    Jag tycker att det verkar mycket mer lättstädat än kakel, man slipper som sagt alla fogar och så är det ju lättare att få bort fett och sånt från glas än från kakel där det letar sej in i alla skrymslen och gropar..

Jag har inte heller funderat på vad jag ska ha bakom men antingen tapet eller färg.
    Kommer dock inte att måla skivan direkt utan kommer att ha det bakom så man kan byta sen när man har ledsnat.
    Det ser jag också som en fördel med glaset att det är så lätt att byta färg bakom jämfört med att börja hacka ner kakel och lägga nytt sånt, betydligt billigare också så länge man inte slår sönder glasskivan när man ska ha bort den.

KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
Svar på tråden glasskiva istället för kakel i köket?