• Snisen

Laga hål när man är gravid

Är det någon som vet om det är farligt att laga hål när man är gravid? Jag syftar på bedövningen och sådär..

Gravid i v 8
  • Svar på tråden Laga hål när man är gravid
  • Annione

Jag lagade hål, utan bedövning eftersom den tydligen kan vara skadlig (det var tandläkaren som sa det). De röntgade inte heller.

• medistra

näpp, det ska det inte vara

var och lagade ett i förra veckan och jag är gravid i v.35

bedövningen var helt ofarlig för barnet lovade tandläkaren

• Nyfiken gul

nej det är ingen fara -jag rotfyllde en tand när jag var höggravid o det var inga problem...

tala bara om att du är gravid när du kommer dit så du blir skyddad ordentligt vid röntgen o att du slipper må illa av det dom stoppar i munnen på dig...

• Heidi1

bedövningen e ingen fara den använder dom på förlossningen.jag lagade ett håll när jag var gravid.det e ingen fara allas

• medistra

Annione:

hmmm, det var intressant, att de sa helt olika våra tandläkare

ska nog kolla upp det här

• Tessen76

Har dragit ut en tand och max 5 bedövnings sprutor fick jag, det skulle inte alls vara farligt sa dom till mig

• Snisen

Ok, tyvärr blev jag röntgad innan jag visste att jag var gravid, men hoppas att det inte är någon fara.
    Men skönt att man kan ta bedövning iaf..

gravid i v 8
  • Annione

medistra: Ja det är väl som med allt annat under graviditeten Olika bud om allting menar jag

• Bess

Det e helt ok att ta bedövning då man e gravid. Jag har jobbat med sånt...och jobbar till viss del ännu med tandvård.

Svar på tråden Laga hål när man är gravid