• Inez matte

Tvätta sängkläder/bebiskläder

Tvättar ni bebisen kläder/sängkläder osv i parfymfritt tvättmedel eller hur gör ni? Jag använder inte sköljmedel men har Ariels flytande tvättmedel till våra kläder men började fundera på om man kanske ska ha parfymfritt till bebisens kläder. HUR GÖR NI?

• Svar på tråden Tvätta sängkläder/bebiskläder
  • Labolinaa

Jag tvättade allt till Alma i parfymfritt tills att hon var...1½ år kanske....

• delifi2

ja använde vårt vanliga tvättmedel till att tvätta alla kläer i.

ja tror att barnet blir mer vant vid d tvättmedlet om man redan från början kör med d.
    märker man att bebisen får allergiska utslag eller nåt så kan man ju ändra.

fast sköljmedel använder ja inte

• saggitarius

Jag kommer att tvätta bebisens kläder tillsammans med våra egna, i via colour o med comfort sköljmedel..(för tillfället). tror att om man undviker att utsätta bebisarna för bakterier o dofter o sånt är det större risk att utveckla allergier...

Skulle det visa sig att bebisen är känslig för tvättmedel så byter jag ju självklart... o tvättar hela familjens kläder i parfymfritt... Kanske är lat..?!?

• Kristin24

Jag har tvättat allt i samma tvättmedel o sköjmedel som vi har till oss, märker jag att bebben är känslig så blir det parfymfritt självklart. Men det får jag ta i tu med sen om det skulle inträffa.

• Druttan

Har också tänkt tvätta i samma som vi har annars (men inget parfymerat sköljmedel jag tycker de doftar så starkt) Och sen bli uppmärksammad om h*n skulle reagera på det.

• tjocken

jag tvättar dom med samma tvättmedel som jag använder... Via..
    med sköljmedel, sofflan Ultra..60 gr
    kanske inte så bra.. men testar! blir det utslag,så får jag väl byta!!

• Manda

i början tvätta jag allt i parfymfritt men nu efter 6mån använder jag bara parfymfritt sköjmedel.

• Carro Å

Jag kommer att använda samma tvättmedel till bebisen som jag använder till oss...

• väntar o längtar

Samma som till oss - Ariel Sensitive och Comfort Sensitive.

• Snottren

Grumme både tvätt- och sköljmedel...

Jag har gått på skärgårdsreklamen med lilltjejen stenhårt!

• Åse

Jag har tvättat alla bebbens kläder/lakan m.m i Via sensitive och utan sköjmedel.

• LittleSunshine

Vi använder samma tvättmedel och sköljmedel som vi alltid gjort, men om vi märker att beben behöver nå't annat så får vi ta det då..

• Alveline

Jag köper det tvättmedel som är billigast oavsett vad som är i.. har inte råd med annat.. unnar mig dock då en flaska billigt sköljmedel till.. någon lyx ska man väl ha Använder inte parfym på mig själv.. vill dock gärna ha kläder som luktar lite gott. Ingen av mina två barn har haft hudbesvär eller andra allergiska besvär.. Bebben i min mage får stå ut med vårt tvättmedel med.. skulle han/hon få utslag byter jag givetvis till parfymfritt..

• Andromacke

Astma och allergiförbundet har Via Sensitive på sin lista över godkända tvättmedel, så det tänker vi fortsätta använda sen när bebben kommer!

Har själv vant mig av med parfymerade tvättmedel samt sköljmedel. Svårast är att låta bli sköljmedel tycker jag, men det funkar faktiskt. Vill inte ha några rester av vare sig parfym eller mjukgörande tensider i kläderna.

Svar på tråden Tvätta sängkläder/bebiskläder