• elefanthonan

Blond

Jag får inte bort de gula missfärgningarna som jag har fått i håret efter att ha färgat det från mörk röd till ljusblond,har ni några bra knep?
    Jag har redan testa silverschampo o det funkar inte alls,har fått lite tips om att silverblondering kan funka,någon som provat detta, med bra resultat?
    Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Blond
  • carola1977

gör en toning i en ask-färg? alltså typ ask-blond, för de är mer åt det grå hållet. värt ett försök kanske? jag är INTE någon expert utan bara f.d. hobby-tonare.

• tingeli84

Jag gjorde en ljus askblond när mitt hår blev orange!!
    Allt det gul oranga försvann!!!!

• elefanthonan

Men blir inte håret grått om man färgar det askblont,jag hade tänkt att silverblont skulle funka.

• bizzy

go till en frisor och be dom fixa till det, det enda garanterade!

• Flisan79

askblond, pärlblond och silverblond fungerar bra. Håret blir inte grått utan ser mer naturligt blont ut.

• elefanthonan

Det är lite fattigt i plånboken just nu vid juletid o jag ska antagligen få ut mina tvillingtöser om högst en vecka,så det är inte lönt att beställa en tid till frissan.
    Någon annan som har nån ide om hårfärg?

• Minna07

Prova silverschampo. Det ska ta bort gula skiftningar.

• elefanthonan

Jag har redan provat silverschampo o det har inte funkat på mitt hår.

• 700523

elefanthonan:
    askblond tar bort dom röda nyanserna i håret så det blir mer naturligt blont..
    jag brukar använda moods färger, dom e billiga (runt 50-lappen) och bra, dessutom luktar det gott

Svar på tråden Blond