Bipolär och orkar inte mer....
Har för ca en månad sedan fått veta att jag har Bipolär sjukdom, tyckte då att mycket klarnade i varför jag gjorde och kände på annorlunda vis än andra vissa perioder.
Har alltid kännt att jag varit antingen"för mycket" eller "för lite".
Idag bara rasade allt, kan börja med att säga att jag är sjukskriven för tillfället, jobbat förr men inte klarat det, endå har jag tyckt om mitt jobb, pluggat på Komvux 3 gånger i ämnen jag varit intresserad av, har fått mycket bra betyg i mina maniska perioder för att till sist inte ens klarat av att gå ur sängen och till komvux.
jag har beskyllts för att vara lat, det har gjort ONT, jag är inte lat, men kunde inte heller förklara varför jag vissa perioder klarade "allt" vissa inget.
Idag har varit en DÅLIG dag, skulle till FK för att söka sjukpenning, något som tagit mig en hel vecka att förbereda mig mentalt på, allting känns så motigt just nu bara att veta att jag skall duscha på kvällen gör mig oroad en hel dag om hur omständigt det kommer att bli, endå vet jag ju att duschar GÖR man bara...en skitsak.
På FK vill de ha ännu mer papper och intyg än vad de sa innan vilket fick mig att börja storgråta på FK (SMIDIGT)
Skulle även ta prover på VC, men efter en helvtimme hade mitt barn fått nog av att vänta så jag väste irriterad "Fan" och gick, varpå 3 morsor med barnvagn tittade på mig som om de var säkra på att jag skulle misshandla mitt barn när jag kom hem.
Väl hemma ringer min mamma och börjar tjata om vilka jobb jag ska söka, blir jätteledsen och gråter igen, är just sjukskriven för att motivationen och orken inte finns, har även ett barn på 1,5 år som all ork går till även fast jag inte alltid orkar det heller...
Mina kompisar säger att jag är lat, jag orkar ju såååå mycket ibland, jag är bara en värdelös bidragstagare, helt utan mening, jag blir sur på mitt barn när han river halva lägenheten och vägrar sova, jag orkar knappt ta en dusch ens...
Vad fan är jag för en människa, jag känner mig bara lat, ful, äcklig och misslyckad...Har även en massa mediciner som skall provas ut, när ska jag få må bra igen?
Var ute i helgen (barnledig) och råkade bli väldigt på lyset, har jätteångest och vill helt inte gå ut mer, vill inte ens ta bussen, vill inte träffa folk....
vad ska jag göra, orkar inte mer, det är ingen som förstår...eller så är jag som alla säger bara LAT...