• hunnycake

duplo lego primo...HJÄLP?

Hallå!
    Jag är på jakt efter baby lego till min son. Verkar dock vara helt omöjligt att hitta. När jag var yngre hette det duplo men det verkar det inte heta idag. Har förstått att det heter både duplo lego o primo...i alla fall, någon som vet var man kan få tag på det??

• Svar på tråden duplo lego primo...HJÄLP?
  • mamsen4små

Det finns duplo än det har hag till mina barn.. Det finns något som heter mega blocks också men dom är väldigt plastiga tycker jag. Duplo finns att köpa på vanliga leksaksaffärer

• Rorca

Duplo finns
    har sett i de flesta leksaksaffärer och även på Icamaxi.
    både grundbitar och lite mer byggnader och djur som man kan sätta gubbar på osv.
    har massor med duplo här :) och det är omtyckt från ett till 5 år skulle jag våga påstå.
    alla mina barn leker nämligen friskt emellanåt med duplot.

Primo vet jag inte vad det är för något.

• Axels och Annies mamma

Ica Maxi har, de flesta leksaksaffärer har. Jag har aldrig tyckt att det har varit svårt att få tag på. Vill du läsa mer om de olika varianterna kan du göra det på www.lego.com

• hunnycake

Duplo finns men lego baby är omöjligt att hitta
    Nån mer?

• FridaS

det finns oxå lego quattro, det e storleken innan duplo, större alltså. tror det finns på åhlens.. sånt har min dotter iaf.

• FridaS

det finns oxå lego quattro, det e storleken innan duplo, större alltså. tror det finns på åhlens.. sånt har min dotter iaf.

• S vali s

Vi köpte babyduplo på BR Leksaker, en hink med duplobitar i fyra olika format  som man "staplar" på varandra och locket på hinken fungerar som "plock i burk" - v¨år nu 14mån gamla dotter älsakr att bygga torn eller plocka ner bitarna i "rätt hål"

Den late får brått när det blir kväll
  • hunnycake

På Ica Maxi finns bara s k set med t e x flygplan o gubbe, skallra, stapel mm, i Lego Baby. Jag vill ha själva bitarna som är som lilla legot... Har tittat på BR leksaker de hade inget i baby lego, inte heller Toys r´us... Inte heller på legos hemsida finns det...

• Rorca

www.lekmer.se/leksaker/Lego_Hinkar

såg på nätet..
    jag har en grundhink fast en stl större.
    den är köpt på BR

vad knepigt att ni inte har hos er.
    fråga de som jobbar där för jag tror det är väldigt vanligt i sortementet nämligen.

Svar på tråden duplo lego primo...HJÄLP?